اعتراض تعدادی از سهامداران در سازمان بورس
اعتراض تعدادی از سهامداران در سازمان بورس

در حالی که تعدادی از سهامداران شرکت کنتورسازی امروز در اعتراض به آنچه فساد و تبانی در سازمان بورس می‌نامیدند در مقابل تالار حافظ تجمع کردند که معاملات امروز بورس با افزایش شاخص کل همراه بوده و تا نیمه کانال ۸۳ هزار واحدی بالا رفت.  امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق […]

بورس

در حالی که تعدادی از سهامداران شرکت کنتورسازی امروز در اعتراض به آنچه فساد و تبانی در سازمان بورس می‌نامیدند در مقابل تالار حافظ تجمع کردند که معاملات امروز بورس با افزایش شاخص کل همراه بوده و تا نیمه کانال ۸۳ هزار واحدی بالا رفت.

 امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۵۵ واحد رشد کرد و به رقم ۸۳ هزار و ۴۲۸ واحدی رسید، اما شاخص کل هم وزن با ۴۶ واحد افت تا  ۱۷ هزار و ۸۴۸ واحدی پایین رفت.

همچنین شاخص آزاد شناور با ۴۵ واحد رشد،  مواجه شد و تا عدد ۹۱ هزار و ۸۱۸ واحدی بالا رفت. شاخص بازار دوم نیز بیش از ۱۰۰۰ واحد رشد کرد و تا آستانه کانال ۱۸۱ هزار واحدی بالا رفت.

امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان و فولاد خوزستان بیشترین تاثیر مثبت را روی دماسنج بازار داشتند و در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر و نفت پارس در نوسان های نزولی دماسنج بازار تاثیر داشتند.

امروز در گروه استخراج کانه‌های فلزی قیمت پایانی بیشتر سهم ها کمتر از یک درصد در قیمت پایانی افت داشت و تعدادی نیز تا نزدیک ۳ درصد رشد کردند. در گروه فلزات اساسی روند تغییرات قیمت پایانی عمدتا حدود یک واحد به سمت بالا یا پایین بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود ۲۳۹ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات به ۴۳۳ میلیون سهم و اوراق مالی رسید. در فرابورس نیز آیفکس ۰.۶ واحد رشد کرد و به رقم ۹۵۴.۱ رسید. ارزش معاملات این بازار ۸۹ میلیارد تومان بود که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۵ هزار و ۸۹۵ نوبت بود.

امروز تعدادی از سهامداران شرکت کنتور سازی در اعتراض به آنچه که آنها فساد و تبانی در سازمان بورس، شرکت بورس، حسابرس و شرکت کنتور سازی می‌دانند در مقابل تالار حافظ تجمع کردند.

در این تجمع درب های تالار حافظ بسته شد و اجازه ورود و خروج به کسی داده نمی‌شد حضور گسترده ماموران نیروی انتظامی در جلوی درب شرکت بورس کاملا مشهود بود. تجمع کنندگان حاضر در تالار شیشه‌ای امروز با حمل پلاکاردهایی سازمان و شرکت بورس را به فساد متهم کردند و از مسعود کرباسیان خواستند که به وضع سهامداران این شرکت رسیدگی کند و جلوی ادامه فساد را بگیرد. آن ها سازمان بورس و اتاق اصناف ایران را مقصر می دانستند و معتقد بودند اگر گزارش حسابرسی سازمان بورس و حمایت اتاق اصناف ایران نبود هیچ گاه اقدام به خرید سهام کارخانه کنتورسازی نمی کردند.

این معترضان معتقد بودند که سازمان بورس برای رسیدگی به این پرونده عزمی جدی ندارد و  در پلاکارهایی که حمل میکردند سازمان بورس و حسابرس را به تبانی در مورد این پرونده متهم کردند.