اعزام ۹ پاراوزنه ‌بردار به مسابقات جهانی کره جنوبی
اعزام ۹ پاراوزنه ‌بردار به مسابقات جهانی کره جنوبی
مدیر ورزشی فدراسیون جانبازان و معلولان از اعزام ۹ وزنه بردار به مسابقات جهانی کره جنوبی خبر داد.

مدیر ورزشی فدراسیون جانبازان و معلولان از اعزام ۹ وزنه بردار به مسابقات جهانی کره جنوبی خبر داد.

به گزارش صبح اقتصاد محمدرضا گلشنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات جهانی پاراوزنه برداری دومین درگاه برای کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس است که ۹ وزنه بردار برای شرکت در این مسابقات ۲۱ خرداد عازم کره جنوبی می‌شوند.

وی از محسن بختیار ۵۹ کیلوگرم امیر جعفری و علی سیفی در دسته ۶۵ کیلوگرم، روح الله رستمی در وزن ۸۸ کیلوگرم، حامد صلحی پور ۹۷ کیلوگرم، سامان رضی و علی اکبر قریب شاهی در دسته ۱۰۷ کیلوگرم،‌ احمد امین زاده و مهدی صیادی مثبت ۱۰۷ کیلوگرم به عنوان نفرات اعزامی به کره جنوبی نام برد و گفت: نادر مرادی، یوسف یوسفی، کامران رضی و علیرضا ایزدی ۴ وزنه برداری هستند که در مسابقات جهانی گرجستان که درگاه اول برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بودحضور داشتند، اما به دلیل عملکرد ضعیف آنها در مسابقات قهرمانی کشور که اسفند سال گذشته در محل فدراسیون برگزار شد، شرایط حضور برای اعزام به درگاه دوم این رقابتها در کره جنوبی را نداشتند.

مدیر ورزشی فدراسیون جانبازان و معلولان در پاسخ به این پرسش که برای کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس وزنه برداران باید در چند تورنمنت شرکت کنند، خاطرنشان کرد: پیش از لغو بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین وزنه برداران باید در ۴ درگاه شرکت می‌کردند تا سهمیه بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کنند، اما در حال حاضر بستگی به تعداد تورنمنت‌هایی دارد که از سوی IPC اعلام می‌شود و سیاست کمیته ملی پارالمپیک است که به وزنه برداران مجوز شرکت بدهد.

وی در پایان پیرامون این پرسش که آیا با توجه به عملکرد وزنه برداران در کره جنوبی، در تورنمنت بعدی نیز امکان خط خوردن وزنه برداری وجود دارد یا خیر؟ افزود: وزنه برداران برای کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس باید در ۴ درگاه و یا بیشتر شرکت کنند تا مجوز حضور را کسب کنند، همین نفرات بدون تغییر در تورنمنت بعدی نیز شرکت می‌کنند تا شرایط حضورشان در پارالمپیک فراهم شود. وزنه بردارانی که بعد از مسابقات قهرمانی کشور امکان شرکت در کره جنوبی به آنها داده نشده، در حقیقت فدراسیون نگاه حمایتی به آنها داشته اما در قهرمانی کشور رکوردهای خوبی را کسب نکرده‌اند.