اعلام نتایج انتخابات قطر/ هیچ زنی به پارلمان راه نیافت/ ترکیه استقبال کرد
اعلام نتایج انتخابات قطر/ هیچ زنی به پارلمان راه نیافت/ ترکیه استقبال کرد
براساس نتایج رسمی انتخابات پارلمانی قطر که بامداد امروز یکشنبه اعلام شد، میزان مشارکت در این انتخابات ۶۳.۵ درصد بود و تمام نامزدهای زنی که در این انتخابات شرکت کردند به هیچ کرسی دست نیافتند.

به گزارش صبح اقتصاد براساس نتایج رسمی انتخابات پارلمانی قطر که بامداد امروز یکشنبه اعلام شد، میزان مشارکت در این انتخابات ۶۳.۵ درصد بود و تمام نامزدهای زنی که در این انتخابات شرکت کردند به هیچ کرسی دست نیافتند.

 به نقل از شبکه خبری الجزیره، براساس نتایج رسمی انتخابات پارلمانی قطر، ۲۸ نامزد زنی که در این انتخابات شرکت کرده بودند به هیچ کرسی دست نیافتند.

طبق اعلام نتایج اولیه ۳۰ نامزد در این انتخابات پیروز شدند و طبق قانون ۱۵ عضو دیگر از مجموع ۴۵ عضو پارلمان را امیر قطر انتخاب می‌کند.

هنوز مشخص نیست که یک سوم باقیمانده از شورای ۴۵ عضوی چه زمانی تعیین می شوند یا چه زمانی شورای جدید تشکیل جلسه می‌دهد.

همزمان ماجد الخلیفی، رئیس کمیته ناظر بر انتخابات پارلمانی قطر اعلام کرد که میزان مشارکت به ۶۳.۵ درصد رسید.

براساس نتایج اعلام شده “علی بن فطیس المری”، دادستان کل سابق و “علی سعید الخیارین”، وزیر شهرداری اسبق به کرسی‌هایی در پارلمان دست یافتند.

بیشتر افرادی که در این انتخابات پیروز شدند افراد شناخته شده‌ای هستند که قبلا پست‌هایی در دولت داشته‌اند. یکی از سفرای سابق و تعدادی از شخصیت‌های آکادمیک و تجار نیز در این انتخابات پیروز شدند.

خالد بن خلیفه آل ثانی، نخست وزیر قطر گفت: به درخواست امیر قطر مردم امروز برای انتخاب اعضای اولین پارلمان منتخب به پای صندوق‌های رأی رفتند و دستاورد تاریخی جدیدی را رقم زدند که به کارنامه کشور ما درباره مشارکت مردمی گسترده در تصمیم گیری اضافه می‌شود. من این موفقیت را تبریک می‌گویم و از تمام کسانی که در این اتفاق ملی شرکت کردند، قدردانی می‌کنم.

در این راستا وزارت خارجه ترکیه از برگزاری انتخابات پارلمانی قطر استقبال و برای مردم این کشور آرزوی خیر کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: این انتخابات گام مهمی برای تقویت مشارکت مردم قطر در اداره کشور است. ما از تلاش‌های رهبری قطر برای برگزاری انتخابات در فضایی شفاف و آزاد قدردانی می‌کنیم.