اغلب شرکت‎های فرانسوی مجبور به ترک ایران هستند
اغلب شرکت‎های فرانسوی مجبور به ترک ایران هستند

اذعان کرد با اعمال تحریم‎های ثانویه آمریکا و مانع‎تراشی در سیستم بانکی، اغلب شرکت‎های فرانسوی دیگر قادر به ادامه حضور در ایران نخواهند بود.  «برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه، امروز سه‎شنبه در مصاحبه با شبکه رادیویی «مونت کارلو» این کشور اذعان کرد: اغلب شرکت‎های فرانسوی در مواجهه با تحریم‎های ثانویه آمریکا، قادر به ادامه حضور […]

اذعان کرد با اعمال تحریم‎های ثانویه آمریکا و مانع‎تراشی در سیستم بانکی، اغلب شرکت‎های فرانسوی دیگر قادر به ادامه حضور در ایران نخواهند بود.

 «برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه، امروز سه‎شنبه در مصاحبه با شبکه رادیویی «مونت کارلو» این کشور اذعان کرد: اغلب شرکت‎های فرانسوی در مواجهه با تحریم‎های ثانویه آمریکا، قادر به ادامه حضور در ایران نخواهند بود.

گفتنی است روند بازگشت تحریم‎های ضدایرانی به واسطه خروج یکجانبه آمریکا از برجام، از ماه میلادی می کلید خورد.

به گفته لومر، مشاغل فرانسوی باید در ازای کالاها و تولیداتشان در ایران، وجهی دریافت کنند و به دلیل عدم دسترسی به موسسات مالی مستقل یا دولت‎های اروپایی، این امر امکان‎پذیر نیست بنابراین آنها هم قادر به ماندن در ایران نخواهند بود.

اظهارات لومر درحالی ایراد می‏ شود که کشورهای اروپایی پیشتر از بذل همه‌جانبه تلاشهای خود برای حفظ برجام سخن گفته بودند.

اروپایی‌‏ها همزمان به دنبال راهی برای برخورداری از برخی معافیت‎ها برای تداوم تجارت با ایران هستند حال آنکه ایران هم به نوبه خود پیشنهاد تاسیس بانکی را مطرح کرده است که در آن از واحد ارزی یورو برای تراکنش‏های مالی استفاده می‌شود- راهکاری که مانع از اعمال محدودیت‎های آمریکا در صورت اجرای دوباره تحریم‎ها خواهد بود.