افتتاح فاز دوم ‌پتروشیمی تخت جمشید با معاون رئیس جمهور
افتتاح فاز دوم ‌پتروشیمی تخت جمشید با معاون رئیس جمهور
سورنا ستاری معاون رئیس جمهور و بهزاد محمدی معاون وزیر نفت فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید را افتتاح و از ۱۴ طرح دانش بنیان رونمایی کردند.

افتتاح فاز دوم ‌پتروشیمی تخت جمشید با معاون رئیس جمهور / رونمایی از ۱۴ طرح دانش بنیان

سورنا ستاری معاون رئیس جمهور و بهزاد محمدی معاون وزیر نفت فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید را افتتاح و از ۱۴ طرح دانش بنیان رونمایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، صبح امروز سورنا ستاری معاون اطلاعات فناوری رئیس جمهور به همراه بهزاد محمدی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به منظور افتتاح و بهره‌برداری چندین طرح دانش بنیان وارد بندرماهشهر شدند.

در ابتدای این برنامه معاون رئیس جمهور و معاون وزیر نفت فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید را افتتاح کردند؛ سپس از ۱۴ طرح دانش بنیان رونمایی کرده و از پتروشیمی کارون بازدید کردند.

با راه اندازی فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید، این شرکت از نظر محصولات تولیدی به قطب الاستومری کشور تبدیل شده و با تولیدات متنوع و با مجموع ظرفیت ۱۳۱ هزار تن در سال علاوه بر تامین نیازمندی های صنایع مختلف کشور در بخش تایر سازی ، چسب و رزین ، تولید قطعات صنعتی ، خودرو و پزشکی ارز آوری قابل توجهی را برای کشور به همراه دارد.

این شرکت اولین شرکت پتروشیمی با دانش High Tech است که به صورت صددرصد بومی ، طراحی و ساخته شده و دانش فنی بسیار پیشرفته آن دستاورد بومی است.

از محصولات پتروشیمی تخت جمشید میتوان به محصولات پلیمری ،شیمیایی، الاستومرها، پلاستیک ها، لاستیک خودرو، درزبندی و عایق، ضربه گیر، لرزه گیر، شلنگ و واشر، بسته بندی، چرم مصنوعی و کانوایر اشاره کرد.

نکات بارز شرکت پتروشیمی تخت جمشید استفاده از دانش فنی بومی (شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا)، مهندسی اصولی و تفضیلی بومی توسط شرکت مهندسی تخت جمشید، ساخت و تامین تجهیزات در داخل کشور و نصب و راه اندازی توسط کارشناسان داخلی است.

زمان اجرای طرح با ثبت رکورد ۱۶ ماه، کیفیت بالای محصول که در سطح شرکت های تراز اول دنیا مانند Lanxess و Kumho ، معرفی برند برتر TJPCبه بازارهای دنیا، طراحی دوستدار محیط زیست با دور ریز صفر(بدون آلایندگی برای آب ، خاک و هوا) که این مهم با طراحی بومی و ساخت واحد تصفیه پساب پیشرفته از نقات قوت این پتروشیمی است.

همچنین پتروشیمی تخت جمشید با راه اندازی فاز دوم برای ۱۵۰ نفر بطور مستقیم و ۵۰۰ نفر بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است که این علاوه بر اشتغال فاز اول که حدود ۵۰۰ نفر بطور مستقیم و ۱۰۰۰ نفر بطور غیر مستقیم بوده است همچنین بالغ بر ۹۵ درصد این نیروها بومی مناطق محروم خوزستان است.