حجم سهام معامله شده،۲۶درصد افزایش یافت
حجم سهام معامله شده،۲۶درصد افزایش یافت

از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۸۴۷ میلیون سهم و ۱۹۳۳ میلیارد ریال بوده است. طی آبان ماه ۹۶، حجم سهام معامله شده از ۱۴۸۸۵ میلیون سهم به ۱۸۸۰۳ میلیون سهم معادل ۲۶درصد افزایش یافت. به نقل از بورس تهران، […]

از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۸۴۷ میلیون سهم و ۱۹۳۳ میلیارد ریال بوده است.

طی آبان ماه ۹۶، حجم سهام معامله شده از ۱۴۸۸۵ میلیون سهم به ۱۸۸۰۳ میلیون سهم معادل ۲۶درصد افزایش یافت.

به نقل از بورس تهران، طی ۲۱ روز کاری آبان ماه ۹۶، ارزش معاملات در مقایسه با پایان مهر۹۶، ۸ درصد کاهش یافت و از ۴۴۶۷۲ میلیارد ریال به ۴۰۹۴۳ میلیارد ریال رسید.

همچنین حجم سهام معامله شده از ۱۴۸۸۵ میلیون سهم به ۱۸۸۰۳ میلیون سهم معادل ۲۶درصد افزایش یافت.

 براساس این گزارش، از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۸۴۷ میلیون سهم و ۱۹۳۳ میلیارد ریال بوده است.

در آبان ۹۶، دفعات معاملات سهام برابر با ۶ درصد در مقایسه با پایان مهر ماه ۹۶ کاهش یافت و از ۱۳۶۹ هزاردفعه به ۱۲۸۲ هزار دفعه بالغ گردید.

شاخص بورس در پایان آبان۹۶ در مقایسه با مهر ۹۶، به میزان ۲۲۹۴ واحد برابر با ۷ . ۲ درصد افزایش یافت و از ۸۶۴۸۰ واحد به ۸۸۷۷۵ واحد رسید.

ارزش بازار در پایان آبان ماه ۹۶ در مقایسه با پایان مهر۹۶ به میزان ۷۹۳۴۴ میلیارد ریال رشد برابر با ۲ درصد افزایش یافت و از ۳۴۶۳۳۸۳ میلیارد ریال به ۳۵۴۲۷۲۸ میلیارد ریال رسید.

براساس معاملات نرمال، در این ماه ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۱۷۲۳۳میلیارد ریال و معادل ۵۰ درصد از کل خرید ها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۱۶۸۲۲ میلیارد ریال و در حدود ۴۹ درصد از کل فروش ها بود.

بر این اساس در این ماه سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان ۴۱۱ میلیارد ریال شد. در عین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۴۹ و ۵۰ درصد از ارزش خرید و فروش بود.