دولت بشار اسد سلطه خود بر غرب و شرق کشور را افزایش داده
دولت بشار اسد سلطه خود بر غرب و شرق کشور را افزایش داده

سفیر سابق آمریکا در سوریه گفت، دولت بشار اسد سلطه خود بر غرب و شرق کشور را افزایش داده و اکنون جنگ سوریه وارد مرحله جدیدی شده است. رابرت فورد، سفیر سابق آمریکا در سوریه در مقاله‌ای که در مجله فارن افرز منتشر شده، نوشته است: به رغم اینکه عملیات‌های نظامی روسیه و آمریکا در […]

آمریکا

سفیر سابق آمریکا در سوریه گفت، دولت بشار اسد سلطه خود بر غرب و شرق کشور را افزایش داده و اکنون جنگ سوریه وارد مرحله جدیدی شده است.

رابرت فورد، سفیر سابق آمریکا در سوریه در مقاله‌ای که در مجله فارن افرز منتشر شده، نوشته است: به رغم اینکه عملیات‌های نظامی روسیه و آمریکا در طول سال‌های گذشته ادامه داشته اما اوضاع با تحقق دستاوردهایی برای نظام اسد در شرق کشور با حمایت روسیه و ایران درحال تغییر است.

وی گفت: گروه‌های مسلح مورد حمایت واشنگتن درحال نزدیک شدن به پایگاه‌های ارتش سوریه در این منطقه هستند و آمریکا باید درباره اینکه کی و چگونه خارج شود، تصمیم بگیرد.

فورد تأکید کرد: آمریکا گزینه‌های خوبی در سوریه ندارد و برخی از این گزینه‌ها از دیگر موارد بدتر است. امید به خروج بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از قدرت و تحقق انتقال مسالمت آمیز قدرت از بین رفته است و یک امید واهی و دست نیافتنی است. گزینه حمایت از نیروهای مخالف نیز باید از معادله خارج شود چراکه ارتش سوریه می‌خواهد تمامی کشور را پس بگیرد و در این مسئله احتمالا موفق خواهد بود.

فورد تأکید کرد: تمامی این تحولات یعنی آمریکا باید دست از امید بستن به حمایت از منطقه کردنشین مستقل بردارد و گزینه ارائه کمک به نظام برای بازسازی را نیز کنار بگذارد و تنها به ارائه کمک انسانی به آوارگان و کاهش بار سنگین این مسئله بر دوش کشورهای میزبان اکتفا کند.