افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در کشور / خطر نزدیک شدن به آستانه هشدار
افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در کشور / خطر نزدیک شدن به آستانه هشدار
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در کشور خبر داد و گفت: ثابت شده که اگر این دو بیماری همزمان در کسی رخ دهد، بیماری شدیدتر و مرگبارتری خواهد شد.

به گزارش صبح اقتصاد رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در کشور خبر داد و گفت: ثابت شده که اگر این دو بیماری همزمان در کسی رخ دهد، بیماری شدیدتر و مرگبارتری خواهد شد.

دکتر محمد مهدی گویا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت شیوع آنفلوآنزا در کشور، گفت: موارد آنفلوآنزا  در کشور در حال افزایش است و تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد ثبت شده با تایید آزمایشگاهی به ما گزارش شده است.

وی افزود: البته در زمینه موارد آنفلوآنزا هنوز به حد آستانه هشدار نرسیده‌ایم، اما به نظر می‌آید که به زودی به این حد آستانه می‌رسیم. راه‌های پیشگیری از آنفلوآنزا کاملا مشابه پیشگیری از کووید۱۹ است.

گویا تاکید کرد: ما از همراهی این دو بیماری یعنی آنفلوآنزا و کووید۱۹ نگرانی داریم. ثابت شده که اگر این دو بیماری همزمان در کسی رخ دهد، بیماری شدیدتر و مرگبارترین خواهد شد.

وی گفت: اکنون آنفلوآنزای فصلی نوع H3N2 شایع است.

گویا گفت: توصیه ما این است که موارد پیشگیرانه را مانند شستن مداوم دست، حفظ فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و…. را رعایت کنند.