افزایش ۴۰ درصدی بازرسی‌های بازار
افزایش ۴۰ درصدی بازرسی‌های بازار
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در هفته بعد از افزایش قیمت بنزین نسبت به هفته قبل آن، تعداد بازرسی‌های بازرسان سازمان حمایت در سطح کشور، ۳۹.۶ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۴۰ درصدی بازرسی‌های بازار

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در هفته بعد از افزایش قیمت بنزین نسبت به هفته قبل آن، تعداد بازرسی‌های بازرسان سازمان حمایت در سطح کشور، ۳۹.۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس تابش» در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور که با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیران صنعت، دادگستری و کار برگزار شد، گفت: در این مدت تعداد پرونده‌های تشکیل شده ۴۵.۵ درصد و همچنین ارزش ریالی پرونده‌های متشکله ۱۹۳.۴۴ درصد با رشد مواجه بوده است. وی ادامه داد: بر اساس اعلام بانک مرکزی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، ۴ درصد تورم در پی خواهد داشت و مرکز پژوهش‌های بازرگانی تورم مستقیم را ۴.۱ تورم غیرمستقیم را ۱.۷ اعلام کرده است. معاون وزیر صنعت افزود: طرح تشدید بازرسی در این راستا و در سطح استان‌ها در حال اجراست، از استان‌ها خواستیم از ابزار بورس استفاده کنند که بورس عامل افزایش قیمت‌ها نشود. تابش خاطرنشان کرد: از سرمنشا کالا روند قیمتی را مورد بازرسی و رصد قرار می‌دهیم؛ آمار نشان می‌دهد در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ تعداد بازرسی‌ها ۱۲.۷ درصد افزایش یافته است و تعداد پرونده‌های متشکله ۵۶.۶ و ارزش ریالی پرونده‌ها ۷۳ درصد افزایش داشته است. وی اعلام کرد: روند قیمتی ۵۳ قلم از ۱۰۰ قلم کالای اساسی و مورد نیاز مردم که مورد رصد روزانه است، کاهشی است؛ چنانچه افزایش ۱۶ مورد بالای ۵ درصد و قیمت ۲۲ قلم ثابت بوده است. رئیس سازمان حمایت تصریح کرد: با اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، جو روانی روی کالا و خدمات تاثیری نداشته و مدیریت اعمال شده است. با توجه با ابلاغ عدم افزایش قیمت به ۹۶ انجمن و تشکل بخش خصوصی، انجمن‌های مختلف صنفی و صنعتی کشور همکاری خوبی داشته‌اند که امیدوارم این روند تداوم داشته باشد.

از سوی دیگر معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور که با حضور معاون اول رییس‌جمهوری و وزرای صنعت، معدن و تجارت، دادگستری و کار برگزار شد، گفت: پس از افزایش قیمت بنزین با اعمال مدیریتهای لازم، ۸۰ درصد کالاها دارای ثبات کلی در کشور بوده است. عباس قبادی افزود: با توجه به اهمیت ویژه تنظیم بازار کشور در سال جاری و همچنین شرایط حاضر که موجب برگزاری روزانه جلسات ستاد تنظیم بازار شده است؛ از ابتدای امسال ۳۴ جلسه ستاد تنظیم بازار برگزار شده و این در حالیست که در سال ۹۷، در مجموع ۳۵ جلسه برگزار شده بود. وی ادامه داد: در سال ۹۷، ستاد تنظیم بازار کشور مجموعاً ۶۷۱ مصوبه داشت در حالیکه از سال ۹۸، در این ستاد ۵۰۰ مصوبه گذرانده شده و بالای ۸۰ درصد مصوبات هم اجرایی شده‌اند. معاون وزیر صمت اعلام کرد: سال گذشته بالغ بر۲۱ میلیون تن کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ وارد کشور شده است و در ۷ ماهه نخست امسال ۱۴ میلیون تن وارد و ذخیره شده است که ۱۰ میلیون تن ذخایر کالا تا قبل از شروع طرح افزایش قیمت بنزین بوده است. قبادی خاطرنشان کرد: در چارچوب مصوبات این ستاد، توزیع شیر مدارس از امروز آغاز شده است، در زمینه گوشت و مرغ بهترین وضعیت را داریم. وی افزود: بالغ بر ۲۰ هزار تن کالا در ایام محرم و اربعین عرضه شده و همچنین توزیع ۲۲۵ هزار تن کالای اساسی برای ماه رمضان انجام شده است و با توجه به اینکه در ایام نوروز سال گذشته ۶۰ هزار تن ذخیره میوه داشتیم، امسال نیز ذخیره سازی اقلام مورد نظر آغاز شده است.