افزایش ۴ برابری تسهیلات‌دهی بانک کشاورزی به مددجویان
افزایش ۴ برابری تسهیلات‌دهی بانک کشاورزی به مددجویان
بانک کشاورزی طی ۱۰ ماه گذشته در سال 1398 قریب به۴  برابر سال پیش از محل سپرده‌های قرض الحسنه به مددجویان و افراد کم برخوردار تسهیلات پرداخت کرده است.

افزایش ۴ برابری تسهیلات‌دهی بانک کشاورزی به مددجویان

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، بانک کشاورزی طی ۱۰ ماه گذشته در سال ۱۳۹۸ قریب به۴  برابر سال پیش از محل سپرده‌های قرض الحسنه به مددجویان و افراد کم برخوردار تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی و همکاری‌های بین الملل بانک کشاورزی، روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در جلسه شورای عالی تجهیز منابع این بانک ، با بیان این مطلب و با اشاره به حرکت این بانک در مسیر تحقق اهداف نظام و آرمان‌های انقلاب، اضافه کرد: افتخار می‌کنیم که در چهل و یکمین بهار آزادی اعلام کنیم بانک کشاورزی قدم های بلند و تاثیرگذاری طی ۴۰ سال گذشته در مسیر تحقق عدالت اجتماعی، تقویت اقتصادی، برابری و غنای کشور برداشته است. یکی از آرمان‌های انقلاب و دغدغه های حضرت امام (ره) رسیدگی به طبقه فرودست و کمتر برخوردار بود که حرکت ها و سیاست‌های بانک بر همین پایه طراحی و عملیاتی شده است.

خدارحمی در ادامه افزود : طی سال های گذشته، سالانه ۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در اجرای بند ب  تبصره ۱۶ به مددجویان پرداخت می شد  ولی در سال ۱۳۹۸ این مبلغ به ۴ برابر افزایش یافت و تا کنون ۳۸۳۳ میلیارد ریال تسهیلات از این محل به مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی پرداخت شده است .

وی تصریح کرد: علاوه بر این مبلغ در سال جاری قریب به ۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره نیز از محل اعتبار طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شده که برای ۲۵ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی ادامه داد : بانک کشاورزی مصمم است به یمن روزهای با برکت دهه مبارک فجر، هر روز یک خبر خوش به مخاطبان خود بدهد و با افتخار اعلام می کنیم میزان پرداخت تسهیلات به طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری ،که از طرح‌های زیربنایی و کلیدی دولت و نظام اسلامی است، از مرز ۵۲ هزار میلیارد ریال عبور کرده و با این میزان تسهیلات، به اجرای بیش از ۵۰ هزار طرح و نزدیک به ۱۰۰ هزار شغل برای طبقه کم‌برخوردار منجر شده است.