افشای اقدام رژیم صهیونیستی برای ترور رهبران حماس
افشای اقدام رژیم صهیونیستی برای ترور رهبران حماس
سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی برای احیای اعتبار خود بعد از شکست عملیات خان یونس، طی ماه‌های اخیر روش‌های سنتی را برای ترور سه نفر از رهبران جنبش حماس دنبال کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الاخبار، منابع محور مقاومت فلسطین اعلام کردند که تل‌آویو طی ماه‌های بعد از شکست عملیات امنیتی خان یونس در زمستان گذشته، تغییراتی را در رابطه با سطح عملیات امنیتی گسترده ضد عناصر مقاومت فلسطین انجام داده و تلاش‌هایی را برای ترور خاموش رهبران حماس و شنود ارتباطات و تماس‌های آنها دنبال کرده تا شاید بتواند اعتبار سیستم‌های امنیتی خود را که بعد از این شکست دچار اختلال شده بود، بازگرداند.

الاخبار با اشاره به اینکه اسرائیل به روش‌های کاری خود در دهه هفتاد قرن گذشته میلادی بازگشته است، به نقل از منابع امنیتی می‌افزاید که رژیم صهیونیستی طی یک ماه گذشته تلاش کرده یکی از عناصر ارشد مقاومت فلسطین را با ریختن سم در غذای وی از طریق یکی از مزدورانش که بازداشت شد، ترور کند. بر اساس این گزارش اگر این عملیات موفقیت‌آمیز بود، ضربه سختی به مقاومت وارد می‌شد. به همین علت عناصر مقاومت، تدابیر امنیتی ویژه‌ای را بعد از شکست عملیات خان یونس در دستور کار خود قرار دادند تا تلاش‌های رژیم صهیونیستی در این رابطه را با شکست مواجه کنند.

این منابع می‌افزایند رژیم صهیونیستی همچنین تلاش داشت یک شخصیت نظامی دیگر را از طریق ارسال بسته بمب‌گذاری شده به شکل یک هدیه ترور کند، اما نیروهای مقاومت این بسته را نیز کشف و آن را خنثی کردند و تعدادی از مزدوران رژیم صهیونیستی که مرتبط با ارسال این بسته بودند، شناسایی و بازداشت شدند.

سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی همچنین تلاش دارد اسرای آزاد شده در معامله تبادل اسرای «وفاداری به آزادگان» را نیز تحت رصد و تعقیب قرار داده‌اند. به ویژه تعدادی از این اسرا که به نوار غزه تبعید شده بودند، مورد توجه ویژه اسرائیل هستند، چرا که به دنبال فعال سازی محور مقاومت در کرانه باختری بوده‌اند. رژیم صهیونیستی همچنین از طریق ارسال یک بسته بمب‌گذاری شده سعی در ترور یکی از این اسرا داشت که سیستم‌های امنیتی نیروهای مقاومت موفق به شناسایی و خنثی سازی این بسته شدند.

نیروهای مقاومت فلسطین همچنین از طریق شناسایی و انهدام برخی شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی متوجه شدند که تلاش‌های گسترده‌ای از سیستم امنیت عمومی اسرائیل برای جذب جاسوسان جدید طی مدت اخیر انجام می‌شود. این تلاش ها از طریق ارائه مشوق های مالی یا باج خواهی از این افراد دنبال می‌شود.