افشای جزئیات جدید از سوابق رئیس سازمان سیا
افشای جزئیات جدید از سوابق رئیس سازمان سیا

اسناد جدید افشا شده درباره سوابق کاری رئیس سازمان سیا نشان می دهد که وی مدتی رئیس یکی از زندان های مخفی این سازمان در آسیا بوده است.  اسنناد افشا شده نشان می دهد که «جینا هاسپل» رئیس جدید سازمان سیا، مدتی رئیس یکی از زندان مخفی این سازمان در کشور تایلند بوده است. زندان […]

اسناد جدید افشا شده درباره سوابق کاری رئیس سازمان سیا نشان می دهد که وی مدتی رئیس یکی از زندان های مخفی این سازمان در آسیا بوده است.

 اسنناد افشا شده نشان می دهد که «جینا هاسپل» رئیس جدید سازمان سیا، مدتی رئیس یکی از زندان مخفی این سازمان در کشور تایلند بوده است.

زندان های مخفی سازمان سیا در کشورهای مختلف، بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر و مبارزه آمریکا با عوامل القاعده شکل جدی تر به خود گرفت. آمریکا برای آنکه بازداشت گسترده افراد در کشورهای مختلف تبعات حقوقی برای واشنگتن بدنبال نداشته باشد اقدام به دایر کردن زندان های مخفی در کشورهای مختلف نمود و افراد مشکوک را که اتهامی علیه آنها نداشت بصورت مخفیانه بازداشت و به این زندان ها منتقل می کرد.

در این زندان ها از غیر انسانی ترین روش ها برای گرفتن اعتراف از زندانیان استفاده می شد.

یادآور می شود در جلسه استماعی که برای دادن رای اعتماد به هاسپل در کنگره آمریکا برگزار شد یکی از جنجالی ترین بحث ها موضوع حضور وی در شکنجه زندانیان و تبحر وی در انجام این شکنجه ها بود.