افغانستان از پاکستان به سازمان ملل شکایت کرد
افغانستان از پاکستان به سازمان ملل شکایت کرد
دولت افغانستان اعلام کرد که کابل به دلیل میزبانی پاکستان از نمایندگان تحریم شده گروه طالبان، از این کشور به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از افق، «صبغت الله احمدی»  سخنگوی وزارت امور خارجه  گفت: ۹ تن از اعضای هیئت مذاکره کننده طالبان که به پاکستان سفر کرده و قرار است امروز با ولیعهد عربستان سعودی دیدار کنند، در فهرست سیاه سازمان ملل متحد قرار دارند.

وزارت امور خارجه افغانستان گفت که اجازه دادن به این افراد برای سفر به پاکستان و دیدار با مقامات این کشور به معنی به رسمیت شناختن این گروه است.

افغانستان درحالی از به رسمیت شناخت گروه طالبان از سوی اسلام‌آباد به سازمان شکایت کرده که پاکستان، امارات متحده عربی و عربستان سعودی در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ میلادی طالبان را به رسمیت شناخته بودند.

از سویی هم دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان در نامه‌ای به کمیته تحریم‌های شورای امنیت نوشته است: پاکستان در مورد میزبانی از نمایندگان طالبان که قرار است در روز دوشنبه هفته جاری صورت بگیرد، با دولت افغانستان مشورت نکرده است.

این دومین شکایت افغانستان به سازمان ملل متحد در مورد سفر آزادانه نمایندگان تحریم شده طالبان به برخی کشورها است.

پیش از این افغانستان از شرکت طالبان در نشست ۲ روزه مسکو که در تاریخ ۱۶-۱۷ بهمن، برگزار شده بود، نیز به سازمان ملل شکایت کرده بود.

  • منبع خبر : مهر