اقدام آمریکا در آزمایش سامانه موشکی تحریک آمیز بود
اقدام آمریکا در آزمایش سامانه موشکی تحریک آمیز بود
رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از نخست وزیر این کشور خواست در قبال اقدام آمریکایی ها در خصوص آزمایش سامانه موشکی خود واکنش نشان دهد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از المعلومه، «محمد رضا آل حیدر» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد: مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و فرماندهی عملیات مشترک این کشور باید در قبال حوادث صورت گرفته در داخل سفارت آمریکا در بغداد موضع گیری کنند.” اقدام آمریکا در آزمایش سامانه موشکی تحریک آمیز بود”

وی در ادامه افزود: اقدام آمریکایی‌ها در آزمایش یکی از سیستم‌های موشکی خود یک اقدام تحریک آمیز به شمار می‌رود.

این مسئول عراقی اظهار داشت: دولت عراق باید از سفارتخانه‌ها و هیأت‌های دیپلماتیک در داخل کشور حمایت لازم را به عمل آورد.

وی اعلام کرد: اقدام به شلیک در داخل سفارتخانه‌ها همان طور که در سفارت آمریکا به وقوع پیوست یک اقدام غیر قابل قبول به شمار می‌رود.

آل حیدر همچنین گفت: منطقی نیست که سفارتخانه‌های موجود در داخل منطقه سبز بغداد به پادگان تبدیل شوند.

روز گذشته منابع عراقی اعلام کردند که صدای انفجارهای به وقوع پیوسته در بغداد ناشی از آزمایش سامانه موشکی پاتریوت بوده که در سفارت آمریکا در منطقه سبز مستقر است.

«کریم علیوی» در گفتگو با وبگاه «بغداد الیوم» اظهار کرد که اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد تحرک‌های مشکوک آمریکایی‌ها در پایگاه عین الاسد مدتی است آغار شده بدون اینکه دولت عراق مانع آن شود.

وی گفت که بر این اساس آمریکایی‌ها شروع به نصب و استقرار سامانه موشکی پاتریوت در پایگاه عین الاسد در استان الانبار کرده اند.

علیوی افزوده که هواپیما‌های باربری آمریکا اخیرا سامانه موشکی دفاع هوایی را وارد پایگاه عین الاسد کرده و اکنون نصب آن‌ها در مراحل پایانی است.

این نماینده مجلس تاکید کرده آنچه در این زمینه اتفاق افتاده خطرناک است و نیاز به تحقیق و بررسی دولت عراق دارد.

حاکم الزاملی رئیس سابق کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: رویکرد عراق در تقویت همکاری تسلیحاتی با روسیه است. این امر منجر به امضای قرارداد چهار میلیارد دلاری برای خرید هواپیماهای جنگنده بال ثابت یا متحرک شده است. این رویکرد به امضای قرارداد دیگری به قیمت یک میلیارد دلار برای خرید خودروهای زرهی شده است.

وی فاش کرد: عراق هم اکنون در حال مذاکره برای خرید سانامه دفاع هوایی اس ۴۰۰ روسیه است. این سامانه بسیار مهم است و انتظار می رود که در طول دو سال آینده وارد عراق شود.

  • منبع خبر : مهر