اقدام علیه کرونا بدون حضور آمریکا
اقدام علیه کرونا بدون حضور آمریکا
رهبران جهان در جلسه ای که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اقدام هماهنگ برای مقابله با کرونا بدون حضور آمریکا به توافق رسیدند.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، تعدادی از رهبران کشورهای مختلف از جمله «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «کرل رامافوزا» رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، در جلسه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کردند توافق کردند تا بدون حضور آمریکا بر روی داروها و واکسن کرونا کار کرده و نتیجه را در اختیار تمام کشورهای جهان قرار دهند.”اقدام علیه کرونا بدون حضور آمریکا”

این تصمیم در پی اقداماتی که آمریکا علیه سازمان بهداشت جهانی و قطع کمک‌های خود به این سازمان انجام داده است، صورت می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی تا صبح امروز شنبه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲ میلیون و ۸۳۳ هزار نفر و جان باختگان به ۱۹۷ هزار و ۳۵۴ نفر رسید. در این میان آمریکا با حدود ۹۳۰ هزار مبتلا و بیش از ۵۲ هزار فوتی صاحب بیشترین آمار بیماران و جان باختگان کووید -۱۹ در جهان است.”اقدام علیه کرونا بدون حضور آمریکا”

رئیس جمهور چین با حضور در نشست جی ۲۰ از طریق ویدئو کنفرانس گفت: جامعه جهانی باید با حفظ آرامش و با همکاری یکدیگر پاسخ جمعی به این ویروس بدهد.

شی با تاکید به اینکه« ویروس کرونا در سراسر جهان رواج یافته و اوضاع نگران کننده و پیچیده است» از همه کشورها خواست با سرعت عمل جلوی انتشار ویروس را بگیرند.

وی بیماری های عفونی را « خطرناک و دشمن همه» توصیف کرد و اظهارداشت: جامعه جهانی باید بطور کامل همکاری های بین المللی را ارتقا بخشد وهم افزایی بیشتری را ایجاد کند تا بشریت بتواند بر کوید ۱۹ غلبه کند.

رییس جمهوری چین گفت: چین یک مرکز الکترونیکی برای عرضه اطلاعات در مورد کوید ۱۹راه‌اندازی کرده است که استفاده از آن برای همه کشورها آزاد است.

وی همچنین ایجاد ابتکارعمل گروه ۲۰ در خصوص کوید ۱۹را برای به اشتراک گذاری بهتر اطلاعات، هماهنگی سیاست ها و همکاری ها با کمک سازمان جهانی بهداشت پیشنهاد داد و افزود: برای بهبود تبادل اطلاعات، تقویت همکاری در زمینه داروها، واکسنها و مبارزه با ویروس همه گیری که از مرزها عبور کرده است، در اسرع وقت اجلاس وزیران بهداشت گروه ۲۰ برگزار شود.

شی با تاکید بر اینکه چین آماده است تا شیوه ها و عملکرد خوب خود را به اشتراک بگذارد و تا جائیکه توان دارد به کشورهای آسیب دیده از شیوع کرونا کمک کند، از دیگر کشورها خواست تا « پاسخی جمعی برای کنترل و درمان کرونا در سطح بین المللی» ارائه دهند.

  • منبع خبر : مهر