الان باید به داد فدراسیون ها برسیم
الان باید به داد فدراسیون ها برسیم
رییس کمیته ملی المپیک گفت: فدراسیون ها الان به کمک نیاز دارند نه سه ماه مانده به المپیک و تا پایان سال مجموعا ۵۰ میلیارد به فدراسیون ها کمک می کنیم.

الان باید به داد فدراسیون ها برسیم

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد رضا صالحی امیری در مورد ادامه دار بودن کمک مالی به فدراسیون‌ها تصریح کرد: فدراسیون ها الان نیاز به کمک دارند و ما نمی توانیم سه ماه مانده به المپیک کمک کنیم. بلکه کمک ها باید حداقل یکی، دو سال قبل از المپیک باشد تا بتوانند ظرفیت های خود را افزایش دهند. الان موقعی است که باید داد به فدراسیون ها رسید. ما تاکنون  ۳۰ میلیارد کمک مستقیم و تا هفته قبل ۱۴ میلیارد کمک غیر مستقیم به فدراسیون ها داشته ایم. پیش بینی من این است تا پایان سال در مجموع ۵۰ میلیارد به فدراسیون ها کمک کنیم.
او افزود: البته مسئولیت تهیه بلیت اعزام هایی که بسکتبال  و وزنه برداری دارند را نیز تقبل کرده ایم.  همه کسانی که کسب سهمیه  المپیک می کنند در تیر ماه سال ۱۴۰۰ نیز ۹۰ میلیون تومان پاداش خود را دریافت می کنند. البته کمک هایی که ما می کنیم در مقابل نیاز های فدراسیون ها نا چیز است و باید راه های جدیدی برای افزایش درآمد فدراسیون ها پیدا کنیم.

صالحی امیری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه فدراسیون ها در قبال کمک هایی که دریافت می کنند بعدا باید پاسخگوی نتایج خود باشند یا خیر گفت: همه چیز دو جانبه است. برنامه و تعهدات هر فدراسیون در نشست با ستاد فنی ما که مشخص می شود به امضا می رسد. وظیفه ما حمایت و وظیفه فدراسیون ها کسب موفقیت است.

 

*اسکیت در بازی های آسیایی می درخشد
او در مورد ارزیابی خود از عملکرد فدراسیون هایی که از آنها بازدید داشت، بیان کرد: بازدیدها را از فدراسیون اسکیت شروع کردیم و اسکیت رو به جهش است و شخصا آینده خوبی را برای این رشته پیش بینی می کنم. معتقدم اسکیت در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ خواهد درخشید اما نیاز به کمک و حمایت دارد و ما قول حمایت را دادیم و متعهد شدیم برای سال ۹۹، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به این رشته کمک کنیم. بودجه اسکیت ۱۲۰ میلیون بود که آن را نیز به ۳۲۰ میلیون رساندیم.

 

*نباید توقع زیاد از وزنه برداری ایجاد کنیم
صالحی امیری در مورد وضعیت وزنه برداری نیز گفت: وزنه برداری محدودیت سهمیه دارد و هنوز هم سهمیه ما قطعی نشده  است و شرایط سختی داریم. البته مجموعه وزنه برداری عزم خود را جزم کرده که دو سهمیه را کسب کند. بعد از کشتی برنامه ریزی برای کسب مدال وزنه برداری بود اما الان نباید  توقع و انتظار زیادی ایجاد کنیم. برداشت ما این است اگر وزنه برداری دو سهمیه بگیرد، می تواند درخشش خوبی در المپیک داشته باشد اما در حال حاضر شرایط سختی در پیش دارد.

*آینده بسکتبال روشن است
رییس کمیته ملی المپیک با رضایت از شرایط والیبال  و بسکتبال تاکید کرد: شخصا باورم بر این است که والیبال  و بسکتبال در حال جهش هستند و نوید آینده خوبی را می دهند. والیبال جزو مدعیان جهانی است و داورزنی در توسعه والیبال نقش بی نظیر دارد. بسکتبال نیز با کسب سهمیه به هدف خود نزدیک شد و آینده بسکتبال روشن است. طباطبایی و کادر مدیریتی فدراسیون با برنامه و آگاهانه پیش می روند.

*ووشو جایگاه ما را در بازی های آسیایی تغییر می دهد
او در مورد ووشو نیز گفت: فدراسیون ووشو با سرمایه گذاری که در دهه گذشته روی آن انجام شده، پر مدال  و مدعی در جهان است. مجموعه ای که آقای علی نژاد پایه گذاری کرد، برادران صدیقی آن را دنبال می کنند. ووشو یکی از امیدهای ما در بازی های آسیایی است و معتقدم جایگاه ما را در آسیا تغییر می دهد.
صالحی امیری افزود: سه گانه رشته سخت و جذابی است و مدیر جوانی دارد که با انگیزه است. الان نمی توانیم مدعی باشیم اما رو به جلو هستیم و شخصا به آینده این رشته هم امیدوار هستم.

  • منبع خبر : ایسنا