الحوثی: آماده نبرد با صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی هستیم
الحوثی: آماده نبرد با صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی هستیم
رهبر انصارالله یمن در اظهاراتی به شدت از نشست اخیر کشورهای عربی و اسلامی در ریاض انتقاد کرد و آن در در سطح یک مدرسه ابتدایی توصیف کرد.

رهبر انصارالله یمن در اظهاراتی به شدت از نشست اخیر کشورهای عربی و اسلامی در ریاض انتقاد کرد و آن در در سطح یک مدرسه ابتدایی توصیف کرد.

به گزارش صبح اقتصاد، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن امروز (سه‌شنبه) و طی سخنرانی در آستانه چهلمین روز از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت: زمانی که امت اسلامی روح جهادی و عشق به شهادت را از دست بدهد از دشمن شکست خواهد خورد و متاسفانه امت ما به مرحله‌ای رسیده است که یهودیان بتوانند آن را به ذلت بکشند. موضع بیش از یک میلیارد مسلمان در خصوص مشکلات و رنج‌های هفتاد ساله ملت فلسطین، موضعی محدود و ضعیف است. غزه اکنون شاهد جنایت‌های نسل‌کشی حتی در مساجد، مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز بین المللی است که در آن‌ها پناه برده‌اند.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: آنچه در نوار غزه رخ می دهد نشان‌دهنده میزان مظلومیت ملت فلسطین و کوتاهی اسف‌بار عربی و اسلامی است. وجدان بسیاری از افراد امت اسلامی مرده است و صحنه‌هایی که در غزه رخ می دهد باید وجدان‌ها را بیدار کند. نوار غزه اکنون در محاصره اسرائیلی-عربی مشترک است و کشوارهای همجوار به طور جدی تلاش نمی‌کنند که غذا، دارو و نیازهای انسانی به آن منطقه برسد.

نظام‌های عربی اراده‌ای برای اقدام جدی درباره غزه را ندارند

الحوثی با انتقاد شدید از کشورهای عربی گفت: نظام‌های عربی جدیت و اراده برای اقدام جدی در خصوص غزه را ندارند. نشست سران عربی و اسلامی به‌رغم آن‌که ۵۷ کشور در آن شرکت داشتند اما موضع و یا اقدام عملی به همراه نداشت و این امر بسیار غم‌انگیز است. نشستی که می‌گویند تمام مسلمانان در آن شرکت داشتند تنها نتیجه آن مطالبه کلامی است و هیچ اقدام عملی به همراه ندارد، آیا قدرت یک میلیارد و نیم مسلمان همین است؟ ۵۷ کشور عربی و اسلامی با این وزن و جایگاه بیانیه‌ای صادر کردند که از یک مدرسه ابتدایی و یک شخص می‌تواند صادر شود.

عبدالملک بدرالدین الحوثی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی کشورها پیشنهادات بهتری داشتند که گام‌های عملی را نیز شامل می‌شد اما کشورهای دیگر و در راس آن‌ها عربستان این امر را نپذیرفت تا در نهایت یک بیانیه بسیار معمولی صادر کنند و اسرائیلی‌ها آن را به سخره بگیرند. موضع برخی کشورهای عربی حتی در سطح برخی کشورها که نه عربی هستند و نه اسلامی مانند کلمبیا و برخی کشورهای آمریکایی جنوبی هم نیست زیرا آن‌ها رژیم صهیونیستی را تحریم کردند.

برخی کشورهای عربی با آمریکایی‌ها هم‌دست هستند

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: برخی کشورهای عربی نه تنها در حمایت از غزه کوتاهی می‌کنند بلکه به طور غیرعلنی با آمریکایی‌ها هم‌دست هستند تا صهیونیست‌ها هر کاری بخواهند در غزه انجام دهند. برخی کشورهای عربی می‌خواهند که غزه را از سلطه مجاهدان در بیاورند و آن را تحت سلطه مستقیم رژیم صهیونیستی و یا دولت فلسطین (تشکیلات خودگردان) قرار دهند؛ دولتی که حتی کنترل کرانه باختری را ندارد تا بتواند کنترل غزه را در دست بگیرد.

الحوثی با انتقاد شدید از جشنواره‌ها و همایش‌های رقص و آوازی که در عربستان برگزار می‌شود، گفت: در حالی که نوار غزه در معرض جنایت است و مردم فلسطین رنج و مشکلات فراوان دارند، عربستان از گروه‌های غربی میزبانی می کند و خواننده یهودی در همایش خود آورده است که به خداوند متعال اهانت می‌کند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنایت علیه بشریت ۲ روی یک سکه هستند

عبدالملک بدرالدین الحوثی همچنین تاکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنایت و سرکشی علیه جوامع بشری دو روی یک سکه هستند. آمریکا انواع حمایت‌های نظامی، تسلیحاتی و سیاسی از رژیم صهیونیستی می‌کند، آن‌ها میلیاردها دلار حمایت مالی از رژیم صهیونیستی می‌کنند. علاوه بر آمریکا انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان و تمام کشورهای غربی از دشمن صهیونیستی حمایت می‌کنند.

رهبر انصارالله یمن گفت: موضع ملت ما از همان آغاز تجاوزها به غزه موضعی روشن و شرافتمندانه بود و ما از همان روز اول اعلام کردیم که در کنار ملت فلسطین و مقاومت آن ایستادگی می‌کنیم. اگر راه زمینی برای ما فراهم شود تا به فلسطین برسیم صدها هزار مجاهد یمنی برای مبارزه به آنجا خواهد رفت. از کشورهایی که میان ما و فلسطین تفاوت جغرافیایی قائل هستند می‌خواهیم که گذرگاه زمینی ایجاد کنند تا به فلسطین اشغالی برسیم.

الحوثی در پایان گفت: ما حملات موشکی و پهپادی علیه رژیم صهیونیستی انجام دادیم که آخرین آن‌ها روز گذشته بود و به این حملات ادامه می‌دهیم. چشم‌هایمان باز است و تحرکات کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و باب المندب را رصد می‌کنیم. دشمن جرات ندارد پرچم خود را بر روی کشتی‌هایش قرار دهد و خود را استتار می‌کند

  • منبع خبر : ایسنا