المپیاد زیست شناسی ۲۴ تیر افتتاح می شود
المپیاد زیست شناسی ۲۴ تیر افتتاح می شود

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: المپیاد زیست شناسی ۲۴ تیر افتتاح می شود. صبح امروز نشست خبری فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با موضوع «المپیاد جهانی زیست شناسی ۲۰۱۸» برگزار شد. این در حالی است که عصر امروز بدرقه دانش آموزان در تیم های […]

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: المپیاد زیست شناسی ۲۴ تیر افتتاح می شود.

صبح امروز نشست خبری فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با موضوع «المپیاد جهانی زیست شناسی ۲۰۱۸» برگزار شد.

این در حالی است که عصر امروز بدرقه دانش آموزان در تیم های اعزامی جمهوری اسلامی ایران به المپیادهای علمی جهانی برگزار می شود و اندیشکده جوان نیز افتتاح خواهد شد.

در المپیاد جهانی زیست شناسی ۲۰۱۸ ایران میزبان نمایندگانی از ۸۵ کشور است تا برای بهره گیری حداکثری از دیپلماسی علمی و تبادل تجربیات موفق و معرفی دستاوردهای کشور در این زمینه اقدام کند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان معتقد است این میزبانی فرصت مغتنمی است برای معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی کشور به جهان و از سوی دیگر ظرفیت بسیار خوبی ایجاد می‌کند که از تجربیات علمی سایر کشورها نیز بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

مهاجرانی در این نشست گفت: مسیر علمی برای زیست شناسی از سال ۲۰۱۲ آغاز شد. ۲۴ تیر افتتاحیه این المپیاد را خواهیم داشت که پیش بینی ما این است که میهمانان ما بالغ بر هزار نفر باشند.

وی ادامه داد: تجهیزاتی که باید خریداری می شده خریداری شده است. ورود ایران به المپیاد زیست شناسی خوشبختانه باعث شده رتبه های خوبی کسب کند.