المپیک توکیو حتی با وجود کرونا برگزار می شود
المپیک توکیو حتی با وجود کرونا برگزار می شود
مسئول برگزاری بازی های المپیک توکیو اعلام این رویداد سال آینده با وجود ویروس کرونا هم برگزار می شود.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد  و به نقل از Inside the games، موتو، مسئول برگزاری بازی المپیک توکیو اعلام این رقابتها در سال آینده با وجود ویروس کرونا برگزار خواهد شد.

او گفت: من نمی دانم سال آینده وضعیت از لحاظ شیوع ویروس  کرونا چگونه باشد اما احتمال اینکه تعداد افراد مبتلا نسبت به گذشته کمتر باشد، وجود دارد. بحران جهانی شیوع ویروس کرونا نیز احتمالا تا سال ۲۰۲۱ از بین نمی رود و بازی ها با وجود ویروس کرونا برگزار خواهد شد.

این اظهارات موتو در حالی انجام شده است که اکثر کشورها با محدودیت مسافرت روبرو هستند. “المپیک توکیو حتی با وجود کرونا برگزار می شود”

به نقل از سرویس رسانه‌ای آژانس جهانی نمونه‌برداری دوپینگ (ITA)، تمامی نمونه‌ها پیش و در زمان برگزاری المپیک توکیو در مکانی با امنیت کافی و ثابت حفظ می‌شوند.

المپیک ۲۰۲۰ در توکیو به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا به تابستان سال آینده میلادی موکول شده است.

ITA درباره امنیت مکانی نمونه‌های دوپینگ اعلام کرد: این نهاد ساخت مکانی امن برای نگهداری طولانی‌مدت نمونه‌های دوپینگ را به پایان رساند. در این مکان تمامی نمونه‌های المپیک توکیو حفظ خواهند شد. انتظار می‌رود که همچنین این مکان پذیرای تمامی نمونه‌های دوپینگ در زمان رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ نیز باشد. از ۲۰ سپتامبر (شهریور) نگهداری نمونه‌های دوپینگ سایر سازمان‌های مرتبط نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، نمونه‌های دوپینگ ورزشکاران المپیک ۲۰۲۰ تا ۱۰ سال حفظ خواهند شد.

به نقل از  روابط عمومی فدراسیون کشتی، با تصمیم مسئولان کشتی آمریکا، این مسابقات برای تعیین نفرات اعزامی به المپیک توکیو که تابستان سال آینده برگزار می‌شود در رشته‌های آزاد، فرنگی و زنان و در اوزان المپیکی در آیووا برگزار خواهد شد.

این در حالی است که اتحادیه جهانی کشتی در یک تقویم فنی مشروط، قصد دارد که رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان را آذرماه در کشور صربستان برگزار نماید.

اتحادیه جهانی همچنین اعلام کرده است هر مسابقه‌ای که قرار به برگزار شدن آن در سال ۲۰۲۰ باشد باید از معیارهایی که توسط کمیته اجرایی تعیین شده است پیروی کند و برای برگزاری هر مسابقه باید ۸ تیم از ۱۰ تیم برتر رنکینگ و حداقل ۷۰ درصد کشورهای شرکت‌کننده سال قبل در آن حاضر باشند (براساس حضور ورزشکار سال قبل).

  • منبع خبر : ایسنا