النصر ۲- ذوب‌آهن ۳؛ ماشاالله ذوب، ماشاالله ایران
النصر ۲- ذوب‌آهن ۳؛ ماشاالله ذوب، ماشاالله ایران
شاگردان منصوریان اجازه ندادند النصر با وجود به دست آوردن دو پنالتی صاحب امتیاز شود و با گل لحظات پایانی به نخستین پیروزی آسیایی رسیدند.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد ذوب‌آهن ایران که بعد از دو پیروزی برابر الکویت کویت و الغرافه قطر در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، برای هفتمین بار به مرحله گروهی این رقابت‌ها راه یافت، در نخستین مسابقه خود که هفته گذشته در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد، به تساوی بدون گل برابر الزوراء عراق رسید، اما سبزپوشان امشب در حالی به مصاف النصر عربستان رفتند که امیدوار به کسب برتری خارج از خانه بودند و با وجود اینکه یک گل در دقایق ابتدایی دریافت کردند، اما توانستند به بازی برگردند و با گل‌های محمد نژادمهدی و وحید محمدزاده نیمه اول را با برتری پشت سر بگذارند.

النصر که در دیدار اخیرش مقابل الوصل امارات شکست خورده بود، به دنبال کسب امتیاز در دیدار امشب برابر ذوب‌آهن بود که توانست در دقیقه ۵۷ با پنالتی تکرار شده عبدالرزاق حمدالله گل تساوی را به ثمر رساند ولی در حالی که النصر عربستان یک پنالتی هم در دقیقه ۸۸ به بیرون زد، ذوبی‌ها موفق شدند گل سوم را در دقیقه ۹۰ توسط امیرارسلان مطهری، بازیکن تعویضی خود بزنند و صاحب پیروزی ۳ بر ۲ برابر نماینده سعودی‌ها شوند تا در جدول گروه A با الزوراء عراق در امتیاز ۴ برابر شوند ولی به دلیل تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم جدول قرار بگیرند.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا- فصل ۲۰۱۹ / هفته دوم
دوشنبه: ۹۷/۱۲/۲۰ ؛ ساعت ۱۹:۱۵
استادیوم: آل مکتوم- دبی/ تماشاگر: …
داور: لیو کوک‌مان(هنگ‌کنگ).

النصر عربستان
برد جونز
عبدالله مادو
عمر هوساوی
سلطان الغنم
خمیس الفرج(۸۶- عبدالرحمن العبید)
عبدالعزیز الجبرین(۷۴- نواف الفرشان)
عبدالله الخیبری
حامد المنصور(۸۰- فراس البریکان)
عبدالله السالم
جولیانو
عبدالرزاق حمدالله
سرمربی: روی ویتوریا

ذوب‌آهن ایران
محمدرشید مظاهری
محمد نژادمهدی
وحید محمدزاده
میلاد فخرالدینی
حمید ملکی
حمید بوحمدان
قاسم حدادی‌فر(۶۶- محمدزبیر نیک‌نفس)
علیرضا چراغعلی(۸۳- مهران درخشان‌مهر)
سید محمدرضا حسینی
محمدرضا عباسی(۷۲- امیرارسلان مطهری)
کریستین اوساگوآنا
سرمربی: علیرضا منصوریان

اخطار

میلاد فخرالدینی(۲۴) و رشید مظاهری(۵۶) و محمدرضا حسینی(۴+۹۰) از ذوب‌آهن

شرح گل

النصر ۱ – ذوب‌آهن صفر (دقیقه ۵: جولیانو): سعودی‌ها که بازی را هجومی آغاز کرده بودند، تنها پنج دقیقه پس از شروع مسابقه روی ارسال زمینی حامد المنصور از جناح راست زمین و قطع توپ خوب و ضربه تمام کننده جولیانو از مقابل تیرک اول و جلوتر از محمدزاده توانستند به گل اول برابر ذوب‌آهن برسند.

 

النصر ۱ – ذوب‌آهن ۱ (دقیقه ۳۰: محمد نژادمهدی): خطایی که در سمت راست میانه زمین روی اوساگوآنا اتفاق افتاده بود را محمدرضا حسینی به زیبایی به مقابل دروازه النصر فرستاد که سانتر دقیق او را محمد نژادمهدی با ضربه سر دیدنی تبدیل به گل تساوی ذوب‌آهن کرد.

النصر ۱ – ذوب‌آهن ۲ (دقیقه ۳۹: وحید محمدزاده): پرتاب اوت بلند محمدرضا حسینی از سمت چپ زمین را عبدالعزیز الجبرین نتوانست دفع کند تا وحید محمدزاده، مدافع پیشتاخته ذوب‌آهن صاحب توپ شود و از زاویه بسته دومین گل نماینده ایران را بزند.

 

النصر ۲ – ذوب‌آهن ۲ (دقیقه ۵۷: عبدالرزاق حمدالله): پنالتی تکرار شده النصر این بار از دست نرفت و شوت عبدالرزاق حمدالله به سمت چپ دروازه ذوب‌آهن تبدیل به گل تساوی تیم عربستانی شد.

 

النصر ۲ – ذوب‌آهن ۳ (دقیقه ۹۰: امیرارسلان مطهری): پرتاب اوت بلند ملکی بعد از عبور از روی سر محمدزاده و اوساگوآنا به زمین خورد و در ادامه ضربه سر مطهری تبدیل به گل شد تا ذوبی‌ها درآستانه پیروزی قرار بگیرند.

لحظات حساس

دقیقه ۱۲: توپ ارسالی از روی کرنر سمت چپ زمین به قصد باز کردن دروازه ذوب‌آهن را مظاهری به خوبی در اختیار گرفت.
دقیقه ۱۷: پاس در عمق عباسی و شوت روی پای پُرقدرت اوساگوآنا با واکنش جونز راهی کرنر شد.
دقیقه ۱۸: ارسال حدادی‌فر از سمت چپ زمین و ضربه سر محمدزاده را جونز مهار کرد.
دقیقه ۲۱: شوت راه دور عبدالرزاق حمدالله راه به جایی نبرد و با فاصله نسبتا زیادی از دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.
دقیقه ۲۸: علیرضا چراغعلی با حرکت چشم‌نواز و دیبل چهار مدافع النصر وارد محوطه جریمه این تیم شد که تکل به موقع عبدالله مادو اجازه نداد شوت بازیکن جوان ذوب‌آهن تبدیل به گل شود.
دقیقه ۲۹: النصر حمله خطرناکی روی دروازه ذوب‌آهن تدارک دید که حمدالله نتوانست از پاس در عرض استفاده کند تا موقعیت سعودی‌ها از دست برود.
دقیقه ۴۱: محمدرضا حسینی با سماجت وارد محوطه جریمه النصر شد ولی در برخورد با خمیس روی زمین افتاد که داور هنگ‌کنگی در این صحنه اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت.
دقیقه ۴۵: سانتر حامد المنصور از جناح راست و ضربه سر عبدالله السلیم بالاتر از فخرالدینی را مظاهری با واکنشی عالی مهار کرد.

دقیقه ۴۶: نزدیک بود باز هم ارسال حسینی از روی ضربه آزاد با ضربه نژادمهدی تبدیل به گل شود که ضربه سر او از مقابل تیرک دوم این بار حاصلی به همراه نداشت و به اوت رفت.
دقیقه ۴۸: اوساگوآنا فرصت عالی گلزنی را از دست داد و نتوانست ارسال زمینی و تماشایی ملکی از سمت چپ زمین را وارد دروازه النصر کند.
دقیقه ۵۳: شوت محکم حامد المنصور از سمت راست محوطه جریمه بعد از برخورد به جولیانو دفع شد ولی در ادامه شوت زمینی حمدالله را نژادمهدی از روی خط دروازه برگشت داد و ریباند بعدی را حامد المنصور دوباره به سمت دروازه ذوب زد که این بار عکس‌العمل زیبای مظاهری مانع از گلزنی النصر شد.
دقیقه ۵۵: عبدالرزاق حمدالله بعد از دریافت پاس عبدالله الخیبری نفوذ سریعی به سمت دروازه ذوب‌آهن داشت که در برخورد با مظاهری روی زمین افتاد تا به سود النصر اعلام پنالتی شود.
دقیقه ۵۶: پنالتی‌ای که عبدالرزاق حمدالله گرفته بود را این مهاجم با شوت محکم به سمت دروازه ذوب‌آهن زد که مظاهری با شیرجه تماشایی به راست دروازه به خوبی توپ را مهار کرد ولی کمک اول داور هنگ‌کنگی اعلام کرد به دلیل خروج گلر ذوب از دروازه در زمان زدن سوت، این پنالتی باید تکرار شود.
دقیقه ۶۲: هوساوی سانتر کوتاه خوبی به مقابل دروازه ذوب‌آهن فرستاد که ضربه سر جولیانو حاصلی به همراه نداشت و به بیرون رفت.
دقیقه ۶۴: عبدالرزاق حمدالله با یک سرتوپ چشم‌نواز در موقعیت گلزنی قرار گرفت که شوت پای چپ زمینی او را مظاهری با عکس‌العمل سریع و با پا دفع کرد.
دقیقه ۷۱: ارسال حسینی از روی کرنر سمت راست و ضربه سر محمدزاده پس از برخورد به عبدالله مادو دفع شد.

دقیقه ۷۸: شوت پای چپ جولیانو بعد از برخورد به پای محمدزاده به کرنر رفت.

دقیقه ۸۰: یک ارسال دیگر از حسینی موقعیت خطرناکی برای ذوب به وجود آورد که این بار ارسال او و ضربه سر اوساگوآنا به کنج دروازه النصر را برد جونز مهار کرد.

دقیقه ۸۶: پاس عبدالله السلیم با مهار سینه، یک بار دیگر موقعیت خوبی برای عبدالرزاق حمدالله به وجود آورد که این بار بعد از حرکت او، محمد نژادمهدی روی این مهاجم مرتکب خطا شد تا النصر برای دومین بار در این دیدار صاحب پنالتی شود.
دقیقه ۸۸: دومین پنالتی اعلام شده به سود النصر را عبدالرزاق نتوانست استفاده کند و در حالی که مظاهری به سمت چپ دروازه شیرجه زده بود، شوت او به این سمت به بیرون رفت و تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۳+۹۰: شوت روی پای چپ تماشایی عبدالله السلیم به شکل خطرناکی از روی دروازه ذوب‌آهن به اوت رفت.

اتفاق ویژه

ذوب‌آهن که در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به پیروزی شگفت‌انگیز مقابل الغرافه رسیده و راهی مرحله گروهی شده بود، امشب هم بازگشت فوق‌العاده‌ای به بازی داشت و در حالی که زیر بار فشار حملات النصر بود و دو پنالتی هم به این تیم هدیه داد، در نهایت موفق به زدن گل برتری شد تا صاحب سه امتیاز ارزشمند شود.

در حاشیه

* امیرارسلان مطهری برخلاف دیدار اخیر ذوب‌آهن در ترکیب حضور ندارد و روی نیمکت دیده می‌شود.
* تماشاگران النصر با در دست داشتن بلندگو به ایجاد سر و صدا در استادیوم آل مکتوم پرداختند.
* بعد از خروج حدادی‌فر از زمین، مظاهری کاپیتان ذوب‌آهن شد.

  • منبع خبر : ورزش سه