الکاظمی: درصدد تصمیم‌گیری برای تحقق مطالبات مردمی هستیم/ عقب‌گردی درباره تقویت موسسات نداریم
الکاظمی: درصدد تصمیم‌گیری برای تحقق مطالبات مردمی هستیم/ عقب‌گردی درباره تقویت موسسات نداریم
نخست وزیر عراق امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که درصدد اتخاذ تصمیمات ملی برای برآورده کردن مطالبات مردم کشورش است.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از الفرات نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در جلسه امروز دولت گفت: ما تمام تلاش خود را برای رفع چالش‌ها و برآورده ساختن خواسته‌های شهروندان و نیازهایشان می‌کنیم.الکاظمی: درصدد تصمیم‌گیری برای تحقق مطالبات مردمی هستیم”

وی ادامه داد: ما به وزیران و ادارات خدمات رسانی ذی‌ربط دستور داده‌ایم تا از موانع بروکراتیک اجتناب ورزیده و با روش‌های انعطاف پذیر در اجرای تصمیمات عمل کنند. هرکس که در مسیر اجرای هر تصمیمی سنگ اندازی کند، تدابیر حقوقی در حق وی اتخاذ خواهد شد.

الکاظمی عنوان کرد: وزیران باید خواسته‌های شهروندان را بشنوند و طرح‌هایی را برای اجرای این خواسته‌ها تدوین کنند.

نخست وزیر عراق اظهار کرد: عقب‌گردی درخصوص تحکیم و تقویت نهادهای دولت صورت نمی‌گیرد و اقدامات برای تحکیم این نهادها در جریان است. ما درصدد اتخاذ تصمیمات ملی برای برآورده ساختن خواسته‌های مردمانمان هستیم.

وی گفت: نیروها و دستگاه‌های امنیتی ملزم به حفاظت از تظاهرات‌ مطالبه‌گرایانه در مقابل هر گونه هدف قرار گرفتن یا تلاش برای تشویش اوضاع از سوی هر طرفی هستند.

کاظمی مسئول اصلاح خدمات برای کارآمدتر بودن و رسیدن به استانداردهای بین‌المللی بود. وی نظارت بر پایان دادن به سیاسی کردن اقدام اطلاعاتی، اجرای روشهای پیشرفته برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات و تعیین اولویت‌ها برای گسترش دامنه کار سرویس اطلاعات ملی بود.تحت رهبری وی، این آژانس صلاحیت خود را، به ویژه در مبارزه با تروریسم، چه در داخل و چه در خارج، گسترش داد و نقش مهمی در نبرد عراق علیه داعش داشت.

کاظمی سخنران مخالف دیکتاتوری رژیم صدام حسین بود او چندین سال در تبعید زندگی کرد، اما هنوز به هیچ‌یک از احزاب سیاسی عراق عضو نیست.

کاظمی در نقش مدیرعامل «بنیاد الذاکره» عراق در لندن بین سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۱۰، سازمانی که به منظور مستندسازی جنایات رژیم صدام حسین تأسیس شده‌است، تیمی را مدیریت کرد که در کشورهای مختلف از جمله عراق گسترش یافت. وی بر مستندات، شهادتها و جمع‌آوری فیلم‌های قربانیان رژیم صدام حسین نظارت داشت.

  • منبع خبر : ایسنا