امارات: در صورت نیاز آماده افزایش تولید نفت هستیم
امارات: در صورت نیاز آماده افزایش تولید نفت هستیم

وزیر نفت امارات اعلام کرد: در صورت نیاز در بازار نفت، آماده افزایش تولید هستیم. سهیل محمد المزروعی وزیر نفت امارات متحده عربی و رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در صورت کمبود احتمالی نفت در بازار، این کشور آماده تولید بیشتر است. […]

وزیر نفت امارات اعلام کرد: در صورت نیاز در بازار نفت، آماده افزایش تولید هستیم.

سهیل محمد المزروعی وزیر نفت امارات متحده عربی و رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در صورت کمبود احتمالی نفت در بازار، این کشور آماده تولید بیشتر است.

در بیانیه صادره توسط وزیر نفت امارات در این خصوص آمده است: اوپک در زمان باقی مانده امسال برای پایبندی به سهمیه ها تلاش می کند. توافقنامه کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک که از اول جولای سال جاری میلادی وارد مرحله اجرا شده است، توسط کمیته مشترک وزارتی نظارت خواهد شد.

بیانیه وزیر نفت امارات در این باره مدعی شد: کشورهای مذکور از هیچ اقدامی برای ثبات بازار نفت در راستای منافع تولید کننده، مصرف کننده و اقتصاد بین المللی اجتناب نخواهد کرد!

خبرگزاری فرانسه نیز ساعاتی پیش در خبری فوری اعلام کرده بود که عربستان سعودی آمادگی خود برای افزایش تولید نفت توسط این کشور را با هدف ادعائی توازن در بازار اعلام کرده است.

بر اساس اعلام اسپوتنیک تُرک، ملک سلمان پادشاه عربستان پس از اتمام نشست کابینه این کشور اعلام کرد که ریاض تولید نفت خود را افزایش خواهد داد.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اخیراً اعلام کرده بود که از عربستان می خواهد تا با هدف جبران کسری تولید نفت ایران در بازارها و در راستای کنترل قیمت پس از اعمال تحریم های تهران، تولید نفت خود را افزایش دهد.