امام جمعه اراک: جنایات علیه جهان اسلام با پول آل سعود و نقشه آمریکا و اسرائیل اتفاق می‌افتد
امام جمعه اراک: جنایات علیه جهان اسلام با پول آل سعود و نقشه آمریکا و اسرائیل اتفاق می‌افتد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با توصیه‌هایی برای شکست تحریم‌ها و عبور از دسیسه آمریکایی‌ها گفت: جنایات علیه جهان اسلام با پول آل سعود و نقشه آمریکا و اسرائیل اتفاق می‌افتد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان اراک که در مصلی بیت‌المقدس این […]

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با توصیه‌هایی برای شکست تحریم‌ها و عبور از دسیسه آمریکایی‌ها گفت: جنایات علیه جهان اسلام با پول آل سعود و نقشه آمریکا و اسرائیل اتفاق می‌افتد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان اراک که در مصلی بیت‌المقدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: در کل دو راه جلوی مردم دنیا است یکی راه منافقان و جباران و مستکبران و کسانی است که مسجد ضرار می‌سازند و راه دیگر راه امام صادق(ع) و اهل بیت نبی مکرم اسلام(ص) و صادقین که راه خدا است.

وی افزود: حماسه اربعین مکمل حادثه عاشورا و کربلا و زنده کننده این حماسه بزرگ به شمار می‌رود و یک حرکت جریان‌ساز در دنیای اسلام است و حماسه سیدالشهدا(ع) را به رخ جهانیان می‌کشاند.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: بنابراین باید دستاوردهای محرم و صفر را نیز حفظ کنیم با این حال که در دهه آخر ماه صفر و ایام شهادت امام رضا(ع) و امام مجتبی(ع۹ و رحلت نبی ملکرم اسلام(ص) را در پیش داریم که باید از فیوضات مراسم این ایام بهره کافی و وافی را ببریم.

۱۳ آبان از ایام الله و روزهای بزرگ تاریخ ساز کشور ایران اسلامی است

امام جمعه اراک با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان از ایام الله و روزهای بزرگ تاریخ ساز کشور ایران اسلامی است و روزی است که امام(ره) به ترکیه تبعید شد و سرآغازی بود که بعد از ۱۴ سال ستاره امید در کشور دمید و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی عنوان کرد: همچنین این ایام یادآور شهدای دانش آموزی و شهید فهمیده‌ها است که در راه انقلاب و اسلام و نظام اسلامی مردانه ایستادند و تا پای جان از این نظام دفاع کردند و این شهدای دانش آموزی افتخار قشر دانش آموز کشور و ملت بزرگ ایران هستند.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر ما موضوع کاپیتولاسیون و ننگی بود که طاغوتیان شاهنشاهی پهلوی و آمریکایی‌ها به ملت ما تحمل کرد ولی با هدایت امام(ره) و رشنگری‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ناکام ماندند.

وی بیان کرد: امروز بعد از سال‌ها ملت ما و ملت منطقه و جهان درس مبارزه و استفامت و مقاومت را از امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی فرا می‌گیرند و هیچگاه تسلیم زورگویی رژیم پهلوی و آمریکا و استکبار نشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شما ملت بزرگ و شاگردان مکتب خمینی کبیر(ره) هستید که با هزاران هزار شهید، جانباز و آزاده نشان دادید در راه حرکت اسلامی و انقلابی امام و اسلام از همه چیز خود می‌گذرید و همواره پای انقلاب و آرمانهای آن ایستاده‌اید.

وی تصریح کرد: نمونه فراگیری انقلاب اسلامی را در نیجریه دیدیم که کسی مثل شیخ زکزاکی پرچم اسلام را بلند می‌کند و در این راه خانواده، دارایی و زندگی خود را می‌دهد اما از این فرهنگ و اندیشه اسلامی دست برنمی‌دارد.

سکوت مرگبار جامعه بین الملل در برابر جنایات علیه جهان اسلام شرم آور است

امام جمعه اراک با اشاره به جنایات علیه جهان اسلام گفت: این اتفاقات با پول آل سعود و نقشه آمریکایی- اسرائیلی مردم مسلمان و مظلوم نیجریه را به خاک و خون کشیدند و امسال بار دیگر ۵۰ نفر را کشتند و صدها نفر را زخمی کردند و این درحالی است که غربی ها که داد و فریاد می‌کنند و ادعای دموکراسی خواهی دارند و اگر اتفاقی در کشور ما می‌افتد با دروغ پردازی جار و جنجال می‌کنند امروز خفه شده و سکوت مرگ پیشه کرده‌اند، مجامع بین المللی و سازمان ملل هم مرده است و هیچ موضعی نمی‌گیرد.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: تاسف دارد در جهانی زندگی می‌کنیم که اگر منافع سیاسی باشد دنبال منافع سیاسی و باندی هستند و اگر مردم مظلوم مسلمان مثل یمن قرار داشته باشند سکوت می‌کنند.

وی افزود: مبارزه با استکبار، ارتجاع و آمریکا و همدستانش مهمترین درس سیزده آبان است که باید قدر دانست و این همان خط فکری امیرکبیر، مدرس و عاشورا است که هرگز دربرابر یزیدی‌ها تسلیم نخواهیم شد.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: هفته وقف و هفته فرهنگ عمومی را که موضوعات مهمی است در پیش داریم و امیدواریم سازمان اوقاف و واقفین را هم اجر مضاعف و هم انجام وظیفه با دلسوزی بیشتری کار کنند.

مردم و مسئولان با اتحاد با سربلندی تحریم‌های آمریکا را ناکام می‌گذارند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به فازجدید تحریم‌های آمریکایی‌ها گفت: از ابتدای انقلاب کشور از سوی آمریکا تحریم شده است ولی مقاومت ملت ایران دشمن شکن بوده است اما باید به یک نکته مهم آن هم ظرفیت‌های موجود در کشور و استان مرکزی اشاره کرد.

وی افزود: در همین استان مرکزی ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی و صنعت و خدمات و بخش‌های مختلف وجود دارد اما باید همت مضاعفی کرد تا از همه ظرفیت‌ها بهره لازم و کافی را درجهت مقابله با این تحریم‌ها ببریم.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: دولت و مجلس هم باید زمینه‌های حمایتی را فراهم کند، بانک مرکزی و بانک‌های عامل هم همکاری لازم را داشته باشند و خلاصه همه باهم و دستگاه‌های اجرایی از سوی دیگر، باید احساس مسئولیت بیشتری کنند نه کارها را باری به هرجهت پیش ببرند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های امنیتی و نظارتی هم کمک بدهند تا در برابر کارشکنی د شمن و مزاحمت اقتصادی امریکایی‌ها موفق باشیم و اجازه داده نشود گرانی، تورم و فشاری بر مردم تحمیل شود و اجازه سواستفاده از شرایط را نباید داد.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: دولت، مجلس و قوه قضاییه، مردم و روحانیت همه باید کمک داد تا از این بحران‌های تحمیلی دشمن با سربلندی عبور کنیم هرچند مبارزه با فساد، اصل شفافیت، تلاش در جبهه تولید، اقتصادمقاومتی و مصرف کالای داخلی، مبارزه با قاچاق جزو لوازمی است که در این مقطع نیاز است به آنها توجه داشته باشیم.

دری نجف‌آبادی بر اهمیت کار نظارتی دستگاه‌های نظارتی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های نظارتی باید نظارت دقیق بدون مماشات داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی هم اهمال نکنند و هرچه دشمن به دنبال آسیب است ما باید تلاش کنیم هرچند بعضی وقت‌ها در برخی نشانه‌های تنبی می‌بینم که پذیرفتنی از انسان مومن مجاهد نیست.