امتیازات ویژه دانشگاهها برای گذراندن فرصت مطالعاتی در صنعت
امتیازات ویژه دانشگاهها برای گذراندن فرصت مطالعاتی در صنعت
وزیر علوم از اختصاص امتیازات ویژه برای اساتید و دانشجویانی خبر داد که از فرصت های مطالعاتی در صنعت استفاده می کنند.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد منصور غلامی درباره اظهارات برخی از مسئولان صنعتی مبنی بر اینکه اساتید دانشگاه‌ها از فرصت‌های مطالعاتی در صنعت به خوبی استقبال نکرده‌اند، گفت: در حال حاضر دانشجویان و اساتید ما از فرصت‌های مطالعاتی در صنعت استفاده کرده و با آن آشنا می‌شوند. صنعت نیز باید زمینه‌های کار تحقیقاتی را برای دانشجویان و اساتید فراهم کند.

وی ادامه داد: اگر صنعتی باشد که احیاناً نیاز تحقیقاتی برای آن تعریف نشده و امکان تحقیقات فراهم نشده باشد عملاً فرصت مطالعاتی در آنجا معنی پیدا نمی‌کند. استفاده اساتید از فرصت‌های مطالعاتی در صنعت به تدریج در حال رخ دادن است و امیدواریم بتوانیم آن را توسعه دهیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اینکه آیا اساتید و دانشجویانی که از فرصت‌های مطالعاتی در صنعت استفاده می‌کنند امتیازاتی نیز خواهند داشت، گفت: برای اساتید و دانشجویان امتیازاتی در نظر گرفته شده است. اگر استاد و دانشجویی در صنعت فرصت مطالعاتی انجام دهند علاوه بر حمایت‌هایی که آن پروژه در آنجا دارد، دانشگاه نیز حمایت‌های مالی اضافی از پروژه‌های نیاز محور دستگاه‌ها انجام می‌دهد.

وزیر علوم ادامه داد: زمانی هم استاد با دانشجوی خود می‌خواهد موضوعی را در صنعت و محیط آن انجام بدهد که شاید خیلی اولویت اول صنعت نباشد. آن پروژه خود یک منابع مالی دارد اما اگر نیاز دوطرفه باشد حتماً دانشگاه از آن پروژه حمایت می‌کند.

وی درباره اینکه آیا الزامی هم وجود دارد که اساتید و دانشجویان از فرصت‌های مطالعاتی استفاده کنند، گفت: الزام آن همین امتیازات است و سعی ما این است که با تشویق این کار انجام شود.

  • منبع خبر : مهر