امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در حوادث جوی ۳ روز گذشته
امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در حوادث جوی ۳ روز گذشته
رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در حوادث ناشی از آبگرفتگی و برف و کولاک در هشت استان کشور خبر داد.

به گزارش صبح اقتصاد رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در حوادث ناشی از آبگرفتگی و برف و کولاک در هشت استان کشور خبر داد.

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت:‌طی ۷۲ ساعته گذشته، ۱۲ استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان های جنوبی و رضوی، اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری درگیر برف و کولاک و نیز آب گرفتگی بودند که از بین این استان ها در ۳۳ شهرستان، ۱۶ شهر، ۳۰ روستا، سه منطقه عشایر و ۱۶ محور کوهستانی در ۸ استان عملیات امدادونجات انجام شد.

وی با بیان اینکه ۴۴۳ نفر در قالب ۱۱۰ تیم در این عملیات‌ها مشارکت داشتند، گفت:‌ در مجموع طی این مدت امدادگران به ۳۴۰۰ نفر امدادرسانی کردند که از این تعداد ۱۲۶۴ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۴۸ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

ولیپور با بیان اینکه امدادگران هلال احمر یک مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردند، گفت:‌ یک نفر نیز خدمات درمانی را به طور سرپایی در محل دریافت کرد. ۱۰۳ دستگاه خودرو نیز از برف و کولاک رهاسازی‌ شده و از ۱۳ واحد خانه نیز تخلیه آب انجام شد.

به گفته رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، در این مدت ۳۵ دستگاه چادر، ۵۴۶ تخته موکت، یک هزار و ۵۲۲ کیلوگرم نایلون، ۱۲۱ بسته غذایی، دوهزار و ۱۲۵ کیلوگرم برنج و یک هزار و ۸۰۰ بسته غذایی در میان آسیب‌دیدگان و متاثران از سیل توزیع شد.

ولیپور با بیان اینکه امدادرسانی در برخی از این شهرها به پایان رسیده است، گفت:‌ امدادرسانی در ۱۵ شهرستان در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد و در شهرستان چابهار نیز اردوگاه اضطراری جمعیت هلال احمر در حاشیه شهر برپا شده است.