امروز سیارکی از کنار زمین می گذرد
امروز سیارکی از کنار زمین می گذرد
امروز سیارکی شبیه هرم و با ابعاد ۵۷ در ۱۳۰ متر از کنار زمین می گذرد. این سیارک از فاصله ۴.۲۷ میلیون مایلی زمین با سرعت ۶.۱ مایل بر ثانیه حرکت می کند.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از ایندیپندنت، طبق گزارش مرکز CNEOS ناسا در آزمایشگاه JPL ناسا این سیارک VH۵ ۲۰۱۹ نام دارد و بدون هیچ خطری با سرعت ۶.۱ مایل برثانیه از فاصله ۴.۲۷ میلیون مایلی زمین گذر کرده است. فاصله گذر این سیارک از کنار زمین معادل ۱۷.۹ برابر مسافت میان سیاره خاکی و ماه است.”امروز سیارکی از کنار زمین می گذرد”

این سیارک در ابعاد ۵۷ در ۱۳۰ متر است.

VH۵ ۲۰۱۹ یکی از ۵ سیارکی است که طی روز گذشته و امروز از کنار زمین می گذرند. البته همه این سیارک ها از فاصله ای ایمن از زمین می گذرند.

طبق تحقیقی که در این اواخر انجام شده، طی ۲۹۰ میلیون سال اخیر، نرخ برخورد سیارک ها با زمین سه برابر شده است.

سیارک ها اجسام کوچکی هستند که از سنگ یا فلز یا سنگ و فلز ساخته شده‌اند. سیارک‌ها معمولاً اجسام نامنظمی هستند و بر گرد خورشید حرکت می‌کنند. میلیون‌ها سیارک در منظومه خورشیدی ما وجود دارند. بسیاری از آن‌ها میان مدار بهرام (مریخ) و مدار هرمز (مشتری) قرار گرفته‌اند و گرد خورشید می‌گردند. دسته‌ای دیگر از آن‌ها در مکان‌های دیگر منظومه خورشیدی یافت می‌شوند. به نظر می‌رسد علت اینکه اغلب آن‌ها در فاصلهٔ مریخ و مشتری دیده می‌شوند این است که احتمالاً در مدار بین این دو سیاره، سیارهٔ دیگری نیز وجود داشته‌است که به علت جاذبهٔ شدید مشتری متلاشی شده‌است و سیارک‌ها پدید آمده باشند.

به سیارک‌هایی که بر اثر نیروی گرانش سیاره‌ها در مداری گیر افتاده باشند «سیارک اسیر» می‌گویند. در این صورت سیارهٔ مزبور به گرد سیاره بزرگ‌تر می‌گردد.

  • منبع خبر : مهر