امضاهای طلایی بسترساز فساد است
امضاهای طلایی بسترساز فساد است
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امضاهای طلایی بستر ایجاد فساد را در سیستم غذا و دارو و تجهیزات پزشکی فراهم می‌کند و با حذف آن در ماه‌های اخیر، روند انجام امور در این سازمان شفاف‌تر شده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: امضاهای طلایی بسترساز فساد در نظام سلامت است

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، با تأکید بر اینکه در حال حاضر روند بسیار خوبی در زمینه فساد ستیزی در کشور آغاز شده است اظهار داشت: در ۵ ماهه اخیر و با حذف امضاهای طلایی در سیستم غذا و دارو و تجهیزات پزشکی گامی محکم در راستای شفافیت آماری و حذف فساد در این حوزه برداشته شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امضاهای طلایی بستر ایجاد فساد را در سیستم غذا و دارو و تجهیزات پزشکی فراهم می‌کند و با حذف آن در ماه‌های اخیر، روند انجام امور در این سازمان شفاف‌تر شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس با تأکید بر اینکه هم‌اینک روند انجام کارها در سیستم غذا و دارو و تجهیزات پزشکی شفاف‌تر شده است عنوان کرد: وزارت بهداشت و درمان اقدامات خوبی در راه مبارزه با فساد برداشته است و تحولات بنیادین در سیستم غذا و دارو و تجهیزات پزشکی از صحت این امر حکایت دارد.

قربانی مبارزه با فساد را امری مختص به قوه قضائیه ندانست و با بیان اینکه همه باید با صدای بلند فساد ستیزی را در کشور فریاد بزنیم گفت: مبارزه با فساد نباید خط قرمز هیچ دستگاه و نهادی باشد بلکه تمام حوزه‌ها و بخش‌ها باید در این راه مشارکت داشته باشند و گلوگاه‌های اصلی را شناسایی کنند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس از همه‌گیر شدن فساد در بسیاری از حوزه‌ها سخن گفت و از اقدام قوه قضائیه در چند ماهه اخیر قدردانی کرد و ابراز داشت: وقتی در بسیاری از حوزه‌ها و بخش‌های مختلف اصل شفافیت در امور حاکم نباشد همین عدم شفافیت می‌تواند بستر و زمینه ایجاد فساد و رانت را در یک سیستم فراهم سازد.

وی ضمن تأکید بر لزوم شفاف‌سازی اطلاعات و آمار به یکی از زمینه‌های اصلی بروز فساد و رانت در دستگاه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: اگر اطلاعات اقتصادی و شفافیت در آمار و ارقام در اختیار یک طیف، سازمان و یا یک نهاد و جریان خاصی قرار گرفته و بخش خصوصی از آن بی‌اطلاع باشد قطعاً زمینه فساد و رانت فراهم می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس با اشاره به اینکه مردم نیز باید خود را در امر مبارزه با فساد سهیم بدانند و اطلاع‌رسانی کنند اظهار داشت: هر کسی در حاکمیت و در هر جزئی از بدنه دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر نهادها اگر دچار تعلل شد مردم باید در راستای فساد ستیزی مسأله را به وی گوشزد کنند.

وی با بیان اینکه هر کسی در هر جایی اگر درخواست هرگونه رشوه و رانتی کند مردم باید با صدای بلند آن را فریاد بزنند خاطرنشان کرد: ایستادگی در مقابل فساد از وظایف مردم است زیرا پرداخت و یا دریافت رشوه نه‌تنها هیچ فایده‌ای در بر ندارد بلکه به همه‌گیر شدن فساد در بسیاری از حوزه‌ها و دستگاه‌ها دامن می‌زند.

قربانی عملکرد دستگاه قضایی در حوزه مبارزه با فساد را بسیار مطلوب و مایه دلگرمی مردم و دوست‌داران نظام خواند و عنوان کرد: حوزه بهداشت و درمان نیز به ویژه در ماه‌های اخیر گام‌های بسیار مثبت و قابل قبولی را در مسیر مبارزه با فساد برداشته است که انتظار داریم همین روند خوب همچنان و با قدرت ادامه پیدا کند.

  • منبع خبر : تسنیم