امنیت در مرزهای ‌ایران برقرار است
امنیت در مرزهای ‌ایران برقرار است
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح آماده برقراری امنیت در تمام مرزهای ایران برای تردد آسان و بدون مشکل زائران هستند.

امیر دریادار سیاری: امنیت در مرزهای ‌ایران برقرار است / زائرا‌ن اربعین نگران نباشند

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در بازدید از مرز بین‌المللی شلمچه‌ اظهار داشت: مرزهای جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل به سر می‌برند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

وی عنوان افزود: تردد زائران نیز در مرز شلمچه مطلوب است و بر‌اساس پیش‌بینی‌ها تعداد زائران به تدریج برای تردد از این مرز بیشتر می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح آماده برقراری امنیت در تمام مرزهای ایران برای تردد آسان و بدون مشکل زائران هستند.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح با همکاری و همیاری به دنبال این هستند که بهترین خدمات را به زائران اربعین حسینی ارائه دهند.

سیاری گفت: مرزبانان کشور به ویژه در ایام اربعین حسینی، برای پایش زمینی و هوایی مرزها آمادگی‌شان دوچندان می شود.

براساس این گزارش در حال حاضر بیشتر مواکب در مرز چذابه مستقر شده‌اند که تعداد آن‌ها به حدود ۳۰۰ موکب می‌رسد. همچنین تعدادی از این موکب‌ها به سیستم سرمایشی مجهز‌ند.

فرماندار حمیدیه نیز گفته است که اکنون هیچ مشکل امنیتی در مرز چذابه وجود ندارد و با هماهنگی انجام‌شده با طرف عراقی امنیت کامل در مرز برقرار است.

همچنین اکنون بالغ‌بر یک هزار خودرو در محل پارکینگ چذابه قرار دارد.امنیت در مرزهای ‌ایران برقرار است.

جانشین اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در مرز مهران سال گذشته جمعیتی معادل ۲۰۰ هزار نفر زائر اربعین را شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: امنیت در مرزهای ایران و عراق برقرار است که این امر نیازمند تعامل ویژه زائران با مسئولان این بخش است.

میراحمدی با اشاره به خدمت‌رسانی نیروهای مسلح کشور در بخش راه‌اندازی موکب‌ها بیان کرد: این ستاد شامل نیروهای انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج و وزارت دفاع است که در زمینه‌های مختلف بهداشتی و درمان و تغذیه و اسکان در حال خدمت‌رسانی هستند.