بهبود وضعیت امکانات زیربنایی در نقاط مرزی برای تردد زائران اربعین
بهبود وضعیت امکانات زیربنایی در نقاط مرزی برای تردد زائران اربعین

رییس سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای گفت:مشکل اصلی سفرهای عتبات عالیات در زمان بازگشت زائران است. داوود کشاورزیان با اشاره به تردد زائران اربعین، اظهار کرد:‌امکانات زیربنایی در نقاط مرزی نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری دارد و جاده‌ها تعریض می‌شوند. وی با اشاره به این‌که اکثر سفرهای عتبات عالیات در ایام اربعین زمینی است، […]

شهرسازی

رییس سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای گفت:مشکل اصلی سفرهای عتبات عالیات در زمان بازگشت زائران است.

داوود کشاورزیان با اشاره به تردد زائران اربعین، اظهار کرد:‌امکانات زیربنایی در نقاط مرزی نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری دارد و جاده‌ها تعریض می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که اکثر سفرهای عتبات عالیات در ایام اربعین زمینی است، تصریح کرد: در زمان رفت-زائران-مشکل کمتری وجود دارد اما مشکل اصلی در زمان برگشت زائران است، به طوریکه هر ساله روند صعودی داشته و انجمن صنفی حمل و نقل مسافر تلاش می‌کند حداکثر ظرفیت را به این امر اختصاص دهد.

وی با تأکید بر این‌که رانندگان حتما در پارکینگ‌های درنظر گرفته شده خودروهای خود را پارک کرده و مابقی مسیر را با خودروهای عمومی طی کنند، افزود: استفاده از خودروهای شخصی تا فاصله‌ای از مرز آزاد است و در نزدیکی مرز پارکینگ‌هایی تعبیه شده و جابجایی مابقی مسیر تا نقطه صفر مرزی با خودروهای درون‌شهری صورت می‌گیرد.

کشاوریان با بیان این‌که ایجاد پایانه‌های مرزی جزو وظایف سازمان راهداری است، گفت: پایانه مرزی رازی شهرستان خوی در دست احداث است.