امکان حضور زنان در ورزشگاه زمان‌بر است
امکان حضور زنان در ورزشگاه زمان‌بر است

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: امکان حضور زنان در ورزشگاه زمان‌بر است ولی اگر شرایط فراهم شود، به مطالبه حضور زنان در ورزشگاه پاسخ مثبت می‌دهیم. فریبا محمدیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ اظهار کرد: صنعت ورزش اجزای مختلفی دارد و یکی از این اجزا تماشاگران هستند. در عین حال ورزش […]

ورزش

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: امکان حضور زنان در ورزشگاه زمان‌بر است ولی اگر شرایط فراهم شود، به مطالبه حضور زنان در ورزشگاه پاسخ مثبت می‌دهیم.

فریبا محمدیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ اظهار کرد: صنعت ورزش اجزای مختلفی دارد و یکی از این اجزا تماشاگران هستند. در عین حال ورزش را به عنوان یک پدیده بزرگ اجتماعی می‌بینیم که اگر با فرهنگ، قوانین و مقررات و چارچوب‌های نظام منطبق باشد تعالی کشور را به همراه خواهد داشت، در غیر این‌صورت، بدون شک شاهد اتفاقات خوبی نخواهیم بود.

وی ادامه داد: همه ما معتقدیم که می‌توان از ورزش به عنوان ابزاری برای ایجاد هنجار و ارتقای هنجار استفاده کرد و با تکیه بر آن، مرام‌های مبتنی بر آموزه‌های دینی و فرهنگی را آموزش و گسترش داد. این در حالی است که برخلاف بسیاری از کشورها، از زنان به هیچ عنوان استفاده ابزاری نمی‌کنیم ولی باید فضا را به دور از هیجانات و در مدار عقل و منطق آماده کنیم تا در فرآیندی که بدون شک زمان‌بر است، به این مطالبه پاسخ دهیم.

معاون ورزش بانوان افزود: بدون تردید این‌طور نیست که مشکلات ورزشی زنان و مردان در همه موارد همانند یکدیگر باشد. در برخی موارد، مشکلات عام است و جنسیت نمی‌شناسد ولی ماهیت برخی مباحث از جمله نقش‌های اجتماعی در حوزه زنان و مردان متفاوت است. با همه این تفاسیر، فضا در سطح کلان و خرد به گونه‌ای مدیریت می‌شود که همه موانع مدنظر قرار گیرد و شرایط به سمت و سویی برود که بانوان علاوه بر ایفای نقش‌های اصلی خود در خانواده و اجتماع، به ورزش هم بپردازند.

محمدیان با بیان اینکه امروز فضای ورزش بانوان روند صعودی دارد، تصریح کرد: به عنوان مثال طی نیمه نخست مهرماه، حدود ۱۶ مدال آسیایی و جهانی و کاپ‌های بین‌المللی توسط بانوان کسب شده و این بسیار ارزشمند است. این نشان می‌دهد که بانوان عزم خود را جزم کرده‌اند تا در حوزه ورزش هم مثل سایر حوزه‌ها بدرخشند.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: چهار محور در راستای احکام برنامه ششم هماهنگ کرده‌ایم تا بتوانیم سهم ورزش را در حوزه تندرستی، اوقات فراغت، عزت و اقتدار ملی و رونق اقتصادی افزایش دهیم و بدون شک این سهم در حوزه ورزش بانوان باید ارتقا یابد. برای هر کدام نیز چندین برنامه تنظیم و به استان‌ها ابلاغ شده است. هر استان به اقتضای شرایط، منابع، نیروی انسانی و آمایش سرزمین خود برخی از این برنامه‌ها را در دستور کار خود قرار خواهد داد.