امیدی به کشورهای عربی در دفاع از کشمیر نیست؛ ترکیه و ایران وارد عمل شوند
امیدی به کشورهای عربی در دفاع از کشمیر نیست؛ ترکیه و ایران وارد عمل شوند
احزاب سیاسی و مذهبی شیعه پاکستان خواستار تشکیل اجلاس فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی برای کمک به مردم کشمیر شدند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اسلام تایمز، احزاب سیاسی و مذهبی شیعه پاکستان در نشستی در حمایت از مردم کشمیر در شهر اسلام آباد خواستار تشکیل اجلاس فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی برای کمک به مردم کشمیر توسط تهران شدند.

در این اجلاس احزاب و جماعت شیعه پاکستانی جنایات اخیر هند علیه مردم مظلوم کشمیر را محکوم و سکوت مجامع بین المللی در این زمینه را غیر قابل پذیرش دانستند.

علامه راجه ناصر عباس شیرازی رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در این نشست گفت: کشورهای عربی به جای حمایت از مردم کشمیر از کشور هند پیروی می‌کنند و  تاکنون تنها ایران و ترکیه  جنایات هند درکشمیر اشغالی را محکوم کرده‌اند.

علامه راجه ناصر عباس تأکید کرد: تمام احزاب شیعی پاکستان در اعتراض به جنایات اخیر هند و در حمایت از مردم مظلوم کشمیر در سراسر پاکستان بعد از نماز جمعه این هفته تظاهرات و راهپیمایی می کنند.

علامه امین شهیدی رئیس امت واحده پاکستان نیز در این نشست گفت: حاکمان کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند و به جای دوستی با هند و اسرائیل علیه ظلم و دفاع از مظلوم متحد شوند.

دکتر غضنفر مهدی رئیس جامعه امام حسین(ع) پاکستان هم در این نشست اظهار داشت: اعتراض مسالمت آمیز حق هر ملتی است اما هند با حمله به مردم بی‌دفاع این حق را از کشمیریان گرفته است.

وی افزود: تیراندازی و استفاده از سلاح جنگی علیه مردم بی‌دفاع نقض آشکار قوانین بین المللی و اقدام تروریستی علیه کشمیری ها است.

علی رضا نقوی رئیس سابق جامعه امامیه پاکستان نیز تأکید کرد: ترکیه و ایران باید با تشکیل اجلاس فوق العاده وزاری خارجه کشورهای اسلامی برای کمک به مردم کشمیر سریعا وارد عمل شوند.

وی افزود: کشورهای عربی خاشیه خلیج فارس همیشه به جای حمایت از مردم مظلوم کشمیر از هندی ها جانب داری کرده اند و بنابراین نباید از آن‌ها توقع انصاف داشته باشیم.

علامه حسنین گردیزی رئیس جامعه امام رضا (ع) در اسلام آباد نیز گفت: در شرایط فعلی جمهوری اسلامی ایران باید کشورهای اسلامی را متحد و برای تصویب یک لایحه عمل مشترک برای حمایت از مردم کشمیر وارد عمل شود.

گفتنی است طی هفته‌های اخیر دولت هند با لغو قوانین مربوط به حفظ تناسب جمعیت کشمیر در تلاش است مسلمانان منطقه را به اقلیت تبدیل کند.

در حال حاضر ۲۳ روز از حبس خانگی و حکومت نظامی در کشمیر اشغالی می‌گذرد و آذوقه مردم نیز رو به اتمام است.