امیر آشتیانی:  پرتاب چندین ماهواره‌ دیگر تا پایان سال در دستور کار است
امیر آشتیانی:  پرتاب چندین ماهواره‌ دیگر تا پایان سال در دستور کار است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما چندین ماهواره و ماهواره‌بر دیگر را در دست ساماندهی داریم که تا آخر سال پرتاب‌های دیگری داشته باشیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما چندین ماهواره و ماهواره‌بر دیگر را در دست ساماندهی داریم که تا آخر سال پرتاب‌های دیگری داشته باشیم.

 به گزارش صبح اقتصاد، امیر محمدرضا آشتیانی با حضور در شبکه خبر سیما به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: ما در وزارت دفاع قرارگاه اقتصادی و نفت و مسکن را تشکیل دادیم و هفت شورای راهبردی برای هم افزایی فعالیت‌های وزارت دفاع تشکیل دادیم. در حوزه صنعتی ساماندهی کردیم از جمله در صنعت هوایی و صنعتی و حوزه موشکی.

وی افزود: در حوزه موشکی ما در زمینه کروز و بالستیک کار کرده‌ایم که اقدامات بزرگی هم انجام شده است. همچنین پهپادهای رزمی را داشته‌ایم و قابلیت‌ها را افزایش داده‌ایم.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه در مجموعه نیروهای مسلح به دنبال کار ترکیبی هستیم، اظهار کرد: ما ابتدا امکانات دشمن را شناسایی می‌کنیم و بعد در وزارت دفاع وظیفه تسلیح انجام و نیازمندی‌ها در آن تعریف و الگوی سلاح و تجهیزات ترسیم و نقشه راه آن تدوین می‌شود. ما در حوزه پدافند هوایی متناسب با موشک‌های پدافند هوایی و تجهیزات راداری پاسخگوی تهدیدات دشمن هستیم.

آشتیانی تاکید کرد: در حوزه فرماندهی و کنترل، کارهای بزرگی انجام شد که می‌تواند عملیات بزرگی اجرا کند. در بخش دریایی در حوزه سطح و زیرسطح کارهای بزرگی دنبال کردیم و در حوزه صنعت الکترونیک از توان بالایی برخورداریم که در سطح منطقه نمونه نداریم و در جهان هم جزو کشورهای مطرح در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که علیه دشمن، غافلگیری راهبردی ایجاد کنیم، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که در این زمینه اولویت‌هایی داشته باشیم که تعیین‌کننده باشد. دشمن واقف به این است که سطح علمی و تجهیزاتی وزارت دفاع چیست و مأیوس از حرکت علیه آن است.

آشتیانی یادآور شد: تلاش می‌کنیم که طی چند سال آتی به تجهیزات و تسلیحاتی دست‌یابی پیدا کنیم تا اطمینان کاملی به کشور بدهیم که کسی نمی‌تواند کشور را تهدید و تهدید خود را عملی کند.

وزیر دفاع با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در زمینه دیپلماسی دفاعی تاکید کرد: ما ضمن ملاقات با مسئولان کشورها اعم از رییس‌جمهوری و وزرای مختلف و گروههایی که به ایران می‌آیند و درخواست ملاقات دارند، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم مواضع مقتدرانه خود را به آنان نشان دهیم و آنان را هدایت کنیم که هم شرایط بین‌المللی را درک کنند و هم ایران را یک بازیگر جدی در منطقه بدانند.

وی افزود: ما خیلی از نیازمندیهای کشورها در حوزه‌های مختلف را می‌توانیم تامین کنیم و تلاش می‌کنیم به گونه‌ای عمل کنیم که همه بدانند که ما در مسیر صلح، امنیت و ثبات منطقه عمل می‌کنیم.

آشتیانی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم در رزمایش‌های مشترک به ارتباط با همسایگان کمک کنیم. ما با همه همسایگان تقریباً ارتباط داریم و باید به برخی این اطمینان را بدهیم که ما واقعاً می‌توانیم کمک‌شان کنیم و در مواردی هم باید هدایت‌گری داشته باشیم تا اگر مواضع ناصحیحی دارند و به آنان تذکر دهیم و نیز اگر لازم باشد برای حفظ امنیت و صلح منطقه در جایی که نیاز است،  مداخله کنیم.

وزیر دفاع گفت: ما الان ۹۰ درصد نیازمندیهای نیروهای مسلح را تامین می‌کنیم. ما البته صرفاً حرکت در سطح برنامه را قبول نداریم و فراتر از آن را هم می‌بینیم و حرکت جهشی در وزارت دفاع را پیگیری می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن سعی می‌کند در حوزه‌های فضایی و نظایر آن محدودیتهای سختی را ایجاد کند، اظهار کرد: اما به همت دانشمندانمان در سطوح ماهواره‌ای، ایستگاه‌های فضایی و پرتاب‌گرها کارهای بزرگی انجام دادیم. ما با وجود تحریم‌ها و موانعی که دشمن ایجاد کرده است می‌توانیم ماهواره‌ها را به مدار ژئو برسانیم. ضمن اینکه برخی از پرتاب‌های ما کاملاً آزمایشی است و ما خودمان هم انتظار موفقیت از آن نداریم بلکه محک‌ می‌زنیم و ارزیابی و نواقص را برطرف می‌کنیم.

آشتیانی تصریح کرد: ما چندین ماهواره و ماهواره‌بر دیگر را هم داریم ساماندهی می‌کنیم که تا آخر سال پرتاب‌های دیگری هم داشته باشیم و سعی می‌کنیم به آن چیزی که اصل است و همان رسیدن به مدار ژئو است، برسیم.

وزیر دفاع یادآور شد: ما با یک سوم شرکتهای دانش‌بنیان کشور کار می‌کنیم و در حوزه راه و ریلی و خودروسازی و سلامت کارهای بزرگی انجام شده است. حوزه‌ای نیست که وزارت دفاع در آن فعالیت نکرده باشد. ۱۵ هزار میلیارد با شرکتهای مختلف قرارداد داریم و ۱۲ هزار میلیارد با شرکتهای دانش‌بنیان که هم نیازها را برطرف می‌کند هم اشتغالزایی می‌کند.

  • منبع خبر : ایسنا