امیر نصیرزاده: هواپیمای بیشتری از نوع کوثر تولید خواهیم کرد
امیر نصیرزاده: هواپیمای بیشتری از نوع کوثر تولید خواهیم کرد
فرمانده نهاجا از افزایش تولید جنگنده کوثر در سال رونق تولید خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در حاشیه مراسم رژه روز ارتش در تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره  حرکات نمایشی جنگنده تمام ایرانی کوثر در مراسم امروز، گفت: امروز نمایش بسیار خوبی را از جنگنده کوثر دیدیم.

وی افزود: نمایش امروز کوثر، هم توان آموزشی بالای ما در پرورش خلبانان متبحر با قدرت مانور بالا را نشان داد و هم توان مثال‌زدنی مهندسین صنعتی ما در ساخت هواپیمای جنگنده را نشان داد.اگر امروز شرایط و فضا مناسب‌تر بود و موانع زمینی کمتری وجود داشت، امکان نمایش‌های فوق‌العاده‌تری از جنگنده کوثر در مراسم رژه امروز وجود داشت.

فرمانده نهاجا با بیان اینکه حرکات نمایشی امروز جنگنده کوثر «کنترل شده» بود، افزود: خلبانان نیروی هوایی ارتش بسیار مقتدر و متبحر هستند و اگر من امروز آنها را کنترل نمی‌کردم، نمایش‌ها و مانورهای بسیار زیبا و جذاب‌تری را اجرا می‌کردند.

امیر نصیرزاده گفت: ان‌شاالله امسال که به نام «رونق تولید» نامگذاری شده است، تعداد هواپیمای بیشتری از نوع کوثر را تولید خواهیم کرد و امیدواریم در رژه سال آینده تعداد بیشتری از این جنگنده شرکت کنند.

فرمانده نهاجا ادامه داد: ما به عنوان نیروهای مسلح در بالاترین سطح آمادگی قرار داریم. با توجه به اگاهی که دشمن از توان نظامی ما دارد گمان نمی‌کنم کسی جرات ماجراجویی و حماقت علیه ما را داشته باشد اما اگر این حماقت صورت بگیرد ما به شدیدترین نحو ممکن پاسخ خواهیم داد.