انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا امروز برگزار می‌شود
انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا امروز برگزار می‌شود

امروز (یکشنبه) در حالی انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا برگزار می‌شود که انتظار می‌رود نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور به رغم تشدید بحران سیاسی و اقتصادی، برای دومین دور و برای شش سال دیگر به عنوان ریاست جمهور انتخاب شود. به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با وجود آنکه اپوزیسیون این انتخابات را تحریم کرده‌اند و نظرسنجی‌ها […]

امروز (یکشنبه) در حالی انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا برگزار می‌شود که انتظار می‌رود نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور به رغم تشدید بحران سیاسی و اقتصادی، برای دومین دور و برای شش سال دیگر به عنوان ریاست جمهور انتخاب شود.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با وجود آنکه اپوزیسیون این انتخابات را تحریم کرده‌اند و نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که ونزوئلایی‌ها اکثرا نیکولاس مادورو را متهم اصلی افزایش مشکلات اقتصادی در این کشور می‌دانند اما او همچنان بخت اول پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری با توجه به تحریم شدن انتخابات از سوی رقبای اصلی خود است.

مادورو در حالی روز پنجشنبه به تبلیغات انتخاباتی خود پایان داد که در آخرین تجمع انتخاباتی‌اش روی صحنه برای جمعیت حامیان خود شروع به رقصیدن کرد و وضعیت ناگوار اقتصادی کشورش را ناشی از جنگ اقتصادی به رهبری آمریکا دانست.

روز جمعه دولت ترامپ دیوسدادو کابلو، یک هم‌پیمان مهم مادورو را به فهرست تحریم‌های مالی اضافه کرد.

رقیب انتخاباتی اصلی مادورو، هنری فالکوم،‌ کاندیدای مستقل است که با چالش دوگانه کاندیداتوری علیه رئیس‌جمهور روی کار و متقاعد کردن مرددها به عدم تحریم انتخابات روبرو است.

او مادورو را “کاندیدای گرسنگی” توصیف کرده و وعده داده که حقوق‌ها را به دلار پرداخت کرده و کمک‌های انسان دوستانه را پذیرفته و از سوی صندوق بین‌المللی پول کمک‌های مالی دریافت خواهد کرد اما مادورو همه این پیشنهادها را رد کرده و آنها را تسلیم در برابر آمریکا دانسته است.

فالکوم روز پنجشنبه در آخرین تجمع انتخاباتی خود گفت: سوگند می‌خورم ونزوئلا را از دیکتاتوری آزاد خواهم کرد.

یکی دیگر از کاندیداهای این انتخابات خاویر برتوچی، یک کشیش فعال تلویزیون است که در تجمع‌ها سوپ رایگان داده و حامیان فالکوم را کاهش داده است.

در یک نظرسنجی دیتانالیسیس، حدود ۸۰ درصد ونزوئلایی‌ها معتقدند مادورو عملکرد بدی داشته است و در عین حال انتظار می‌رود شرکت رای‌دهندگان در انتخابات کمترین میزان از زمان پیروزی هوگو چاوز، رئیس جمهور پیشین در سال ۱۹۹۸ باشد و تنها ۳۴ درصد گفته‌اند که مطمئنا شرکت می‌کنند.

ونزوئلا روز شنبه آمریکا را به استفاده از تحریم‌های جدید علیه مقام‌های دولت برای خرابکاری در انتخابات ریاست جمهوری یکشنبه متهم کرد.

دولت مادورو در بیانیه‌ای تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا را یک کمپین سیستماتیک تجاوز از سوی دولت ترامپ خوانده و گفت، پایه و اساس قانونی ندارد.

دولت در این بیانیه گفت: عجیب نیست که در انتخابات جدید کشور ما که مردم ونزوئلا برای دفاع از دموکراسی در برابر تجاوز امپریالیستی در آن شرکت می‌کنند آنها تلاش می‌کنند انقلاب ایجاد کنند و رژیم آمریکا بار دیگر سعی در خرابکاری در انتخابات دارد.

روز جمعه وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی علیه کابلو، همسرش، مارلنی جوزفینا کونترراس که رئیس سازمان گردشگری ونزوئلا است و برادرش خوزه دیوید اعمال کرد.