انتخابات مجلس ، روحانی، جنگ روانی
انتخابات مجلس ، روحانی، جنگ روانی
روز چهارشنبه ۱ آبان اولین جلسه هیئت دولت در آبان ماه ۱۳۹۸ تشکیل شد. رئیس جمهوری در جلسه مزبور با ارائه برخی شاخص های اقتصادی ادعا فرمود که دولت کارآمد است.

انتخابات مجلس ، روحانی، جنگ روانی

به گزارش واحد تحلیلی خبرگزاری صبح اقتصاد  روز چهارشنبه ۱ آبان اولین جلسه هیئت دولت در آبان ماه ۱۳۹۸ تشکیل شد.

رئیس جمهوری در جلسه مزبور با ارائه برخی شاخص های اقتصادی ادعا فرمود که دولت کارآمد است.

او البته از برخی مانع تراشی ها در مسیر دولت هم انتقاد و تاکید کرده و ادعا نموده که مشی اعتدالی دولت مبتنی بر منطق رحمت محمدی، صلح حسنی و صبر رضوی استوار است.

روحانی در ادامه امام رضا(ع) را امام سیاست، مناظره و گفت وگو و تحمل توصیف و اظهارکرده است که: «اینکه شخصی حکومتی را قبول نداشته باشد و آن را حکومت جائر بداند ولی بخاطر مصلحت مردم ولایتعهدی را علیرغم میل خود بپذیرد، کار آسانی نیست و به صبر  بالایی نیازمند است؛ چه بسا اگر این تندروها در آن روز بودند در مقابل خانه امام رضا(ع) تظاهرات می‌کردند».

رئیس جمهوری در ادامه، تصویب و تدوین سه لایحه شفافیت، مبارزه با فساد و تعارض منافع را نشانه مبارزه واقعی دولت با فساد دانسته و در ادامه گفته است که: معتقدیم تا زمانی که در کشور شفافیت نباشد، بقیه امور در مسیر مبارزه با فساد جنبه نمایشی دارد و به درد ملت نمی‌خورد.

البته اگر این گونه اقدامات برای انتخابات است، حرفی در آن نیست اما اگر واقعاً به دنبال از بین بردن فساد هستید، باید شفافیت، رقابت سالم و صادرات غیرنفتی توسعه پیدا کند.

روحانی با بیان اینکه باید با فساد مبارزه کرد اما نباید شرکت‌ها تعطیل شود، افزود: «این گونه اقدامات به هر دلیلی از جمله اینکه بخواهید در انتخابات شعاری را مطرح کنید، به ضررتان تمام خواهد شد و در فردا روزی خواهم گفت که چه کسی کشور را تعطیل کرده است؛ لذا باید از شرکت‌های خصوصی حمایت کنیم.»

تدبیر روحانی در جریان جوسازی برای رفع مسئولیت از دولتهای یازدهم و دوازدهم تازگی ندارد چرا که روحانی پیش از این نیز برای برجام منافع عجیب و غریب زیادی عنوان کرده بود و حتی مذاکراتش با آمریکا را نیز به عاشورا ربط داد و همچنین حاشیه سازی او در مقاطع مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز موضوع جدیدی نیست.

اینکه عنوان میکند که فردا روزی خواهم گفت که چه کسی کشور را تعطیل کرد مهم ترین بخش سخنان و جوسازی اوست.

اولا او به تعطیل بودن کشور اعتراف میکند که ابزار بسیار مهمی بدست معاندین و مخالفین و حتی جریان انگلیسی آمریکایی صهیونیستی و آل سعود میدهد و آنها از این عبارت پیراهن عثمانی خواهند ساخت که حکایت از تاثیر تحریمها داشته باشد و در ثانی اینکه کشور به هیچ وجه و با همه مخالفتها مانع انجام برجام نشد و روحانی هسته ای را تعطیل کرد خود نشان از تزویر روحانی میدهد و اینکه اف ای تی اف و پالرمو که ناموس ملی ما را به باد میداد را متوجه تعطیل نمودن کشور کند خود نگاه مرموزانه ای خواهد بود.

در هر صورت امروز حسن روحانی منفور ترین رئیس جمهور ایران قلمداد میشود و این نفرت را که میتوان با دیدن نیمه پر لیوان، عدم محبوبیت بیان کرد باید به انتخابات بکشاند و راهی جز فرافکنی برای او وجود ندارد.

کمتر از ۲ سال به انتهای حکومت او باقی است و با جدا شدن اصلاح طلبها از او اینک شدیدا مورد بغض ترامپ واقع شده و فقط بخشی از جریان اروپایی و ضد انقلاب داخلی از او حمایت میکند.

اینکه با استانداران و فرمانداران چه طرحی برای مجلس بریزند خود محل مداقه همه ملت و خصوصا جریان اصولگرای کشور است.

امروز هر انتقادی از خود را به انتخابات مرتبط خواهد نمود و بسیار روشن است که انتخابات مجلس شورای اسلامی در انتهای سال ۱۳۹۸ واقعا سرنوشت ساز است.

باید اذعان کرد که دکترای الکی حقوق با تز اجاره ای که چند سال پیش لو رفت و رسانه ها تا حدی از افشای آن خودداری کردند مانع افشای تخصص او در جنگ روانی نشد.

او واقعا استاد ایجاد نفاق و دو دستگی و دوقطبی سازی است و گفته های او را در راستای یکی به میخ یکی به نعل کاملا طراحی شده بدانید.

حسن روحانی عاقبت خوبی ندارد و این امر را بخوبی پیش بینی میکند.

او یا باید نظام را به نفع دوستانش تغییر دهد و یا باید خود را در بدترین شرایط حیات بعد از دوسال (اگر دوام بیاورد) بداند.

پس واضح و مبرهن است که راه چاره ای ندارد که تمام توان ظاهر و پنهان خود را مصروف انتخابات مجلس آتی نماید.

رای جامعه معارض با مشی انقلاب و طبقات بی مسئولیت و خاموش برایش سرنوشت ساز است.

اگر مجلس آتی یک مجلس همسو با انقلاب باشد و عوامل آن قابل و مستعد لابیگری نباشند ولو یک روز به اختتام حکومت وی باشد مصلحت خواهد دانست که مهر عدم کفایت  را برای ثبت در تاریخ هم که شده به تابوت مرده دولتش بزنند.

و هر کس این نگرانی را داشته باشد از همه توان خود مشروع و غیر مشروع استفاده نموده تا حتی ناپلئونی اجازه یک دست شدن مجلس آتی را ندهد.  والسلام

حمیدرضا نقاشیان حمید رضا نقاشیان

  • منبع خبر : صبح اقتصاد