انتقاد شدید لاریجانی از اقدام غیرعقلانی آمریکا درباره قدس
انتقاد شدید لاریجانی از اقدام غیرعقلانی آمریکا درباره قدس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کشورهای عربی حساب خود را از دولت آمریکا جدا نکنند از حیثیت خود چیزی باقی نخواهند گذاشت و ملت‌های مسلمان را در مقابل خود خواهند دید. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز (یکشنبه ۱۹ آذر) صحن علنی پارلمان با اشاره به زمین‌لرزه‌های اخیر […]

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کشورهای عربی حساب خود را از دولت آمریکا جدا نکنند از حیثیت خود چیزی باقی نخواهند گذاشت و ملت‌های مسلمان را در مقابل خود خواهند دید.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز (یکشنبه ۱۹ آذر) صحن علنی پارلمان با اشاره به زمین‌لرزه‌های اخیر در کشور اظهار داشت: زلزله‌های گذشته در کشور از جمله حوادث تأثربرانگیزی بود و از کمیسیون عمران خواسته شد تا رسیدگی لازم را در این خصوص انجام داده و به مجلس گزارش دهد.

وی افزود: در دستور مجلس طرحی برای حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله قرار دارد که سریع‌تر به آن رسیدگی خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به حادثه‌ای که برای برخی کوه‌نوردان مشهدی اتفاق افتاد گفت: به خانواده‌های کوه‌نوردان عزیزی که جان خود را از دست داده‌اند تسلیت عرض می‌کنیم و لازم است پیروزی‌های ورزشکاران عزیزمان را که قلوب مردم ایران را شاد کردند، تبریک بگوییم.

لاریجانی با اشاره به تحولات چند روز گذشته در منطقه از جمله انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به قدس از سوی ترامپ تصریح کرد: هیچ یک از اتفاقات اخیر منطقه به اندازه اقدام ناشیانه رئیس جمهور آمریکا درباره دستور جابه‌جایی سفارت این کشور به قدس قلوب مسلمانان را آزرده نکرده است.

وی افزود: حتی کشورهای دوست آمریکا نیز این اقدام ناپسند و غیرعقلانی را تقبیح کردند. کشورهای اسلامی در مقابل این تصمیم موضع‌گیری کردند هیچ یک از رئیس‌جمهورهای گذشته آمریکا همچنین رفتار ناشایستی از خود انجام ندادند اما رئیس جمهور فعلی آمریکا پس از تماس تلفنی با چند تن از روسای جمهور کشورهای عربی با گستاخی به چنین عملی دست زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اخبار پشت پرده حکایت از آن دارد که این اقدام از قبل با برخی کشورها هماهنگ شده بود تا برای حمایت از رژیم صهیونیستی و عادی کردن روابط با این رژیم و همچنین به فراموشی سپردن مظلومیت فلسطین هماهنگی‌هایی صورت گرفته بود که اگر چنین باشد این کشورها تمام حیثیت خود را برای هیچ حراج کردند و ما قصد نداریم چنین اخباری را باور کنیم اما محاسبات ساده نشان می‌دهد که آمریکا در این ماجرا چه فضاحتی را به بار آورده است.

لاریجانی با هشدار به برخی کشورهای عربی منطقه متذکر شد: اگر این کشورها حساب خود را از دولت آمریکا جدا نکنند از حیثیت خود چیزی باقی نخواهند گذاشت و ملت‌های مسلمان را در مقابل خود خواهند دید.

وی با بیان اینکه آمریکا نتیجه بذل و بخشش‌های کشورهای عربی را اینگونه پاسخ داد،  ادامه داد: پول را از آنها گرفت اما همه آرمانهای عربی و اسلامی آنها را به پای رژیم صهیونیستی ذبح کرد.