انتقال جذاب زمستانی؛ حقیقی در مسیر شجاعی و دژآگه؟
انتقال جذاب زمستانی؛ حقیقی در مسیر شجاعی و دژآگه؟

بعد از ۹ سال حضور در فوتبال اروپا و تجربه لیگ‌های روسیه، پرتغال و سوئد اکنون شاید چالش بزرگی در انتظار شماره یک سابق تیم ملی باشد. علیرضا حقیقی اولین بار در ۲۵ مهر ۸۵ نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت؛ وقتی که در ۱۸ سالگی به عنوان دروازه‌بان تعویضی جانشین فرشید کریمی شد […]

بعد از ۹ سال حضور در فوتبال اروپا و تجربه لیگ‌های روسیه، پرتغال و سوئد اکنون شاید چالش بزرگی در انتظار شماره یک سابق تیم ملی باشد.

علیرضا حقیقی اولین بار در ۲۵ مهر ۸۵ نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت؛ وقتی که در ۱۸ سالگی به عنوان دروازه‌بان تعویضی جانشین فرشید کریمی شد تا برابر کاپیتان تیم ملی مقابل ضربه پنالتی قرار گیرد و ضربه علی دایی را مهار کرد.
حقیقی در این مدت از ۱۸ سالگی تاکنون که ۳۰ سالگی را پشت سر می‌گذارد روزهای عجیب و خاطره سازی را شکل داده و از این حیث به دروازه‌بانی جالب توجه در فوتبال ایران تبدیل شده است. از اولین واکشن دروازه‌بان حرفه‌ای که با مهار پنالتی علی دایی همراه بود تا حضور در جام جهانی و بعد از آن جام ملت‌ها و تجربه ۶ تیم اروپایی برای او که می‌تواند جالب توجه باشد.

حقیقی که در جام جهانی ۲۰۱۴ به چهره ویژه ایران در برزیل تبدیل شده بود، با حضور موفق برابر آرژانتین و نیجریه در آستانه یک تجربه فوق العاده به مرحله بعدی قرار داشت که با شکست در دیدار آخر برابر بوسنی شرایط رویایی پیش نرفت. او در جام ملت‌های آسیا پیراهن شماره یک ایران را در اختیار گرفت و در سه دیدار مرحله گروهی با کسب سه پیروزی و سه کلین شیت به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شد اما در مرحله یک چهارم برابر عراق در ضربات پنالتی ناکام ماند و نتوانست به افتخاری با تیم کارلوس کی‌روش دست یابد.

او که آخرین حضورش در فوتبال اروپا را به همراه سونسوال سوئد در فصل ۲۰۱۷ پشت سر گذاشت توانست در نیم فصل حضورش به عنوان سومین دروازه‌بان برتر این لیگ نام خود مطرح کند. با این حال در شرایطی که به دنبال پیگیری مراحل انتقال خود به لیگ انگلیس بود با بدشانسی بزرگ بابت ویزای کار مواجه شد تا این انتقال نهایی نشود. حقیقی در این مدت با پیگیری مراحل درمانی خود که از مصدومیت جام ملت‌های استرالیا برجا مانده بود در کلینیک مونیخ، طی ماه‌های اخیر تمرینات اختصاصی خود را دنبال کرده و همچنان رویای حضور در فوتبال اروپا را دنبال می‌کند.

با این حال با بازگشت مسعود شجاعی و اشکان دژآگه به فوتبال ایران و زمزمه حضور رضا قوچان نژاد در لیگ ایران، این گمانه‌زنی در خصوص بازگشت دروازه‌بان ملی‌پوش سابق نیز شکل گرفته و می‌توان در انتظار چهارمین انتقال از تیم ملی در جام جهانی برزیل به لیگ برتر بود.

بیرانوند از پرسپولیس جدا می‌شود

بازگشت علیرضا حقیقی به فوتبال ایران بستگی به جدایی علیرضا بیرانوند خواهد داشت. مهمترین گزینه وسوسه کننده برای این دروازه‌بان بازگشت به پرسپولیس به عنوان تیم محبوب خود است. علیرضا بیرانوند که پیش از جام جهانی روسیه نیز زمزمه جدایی‌اش از پرسپولیس شنیده می‌شد، در نهایت با توجه به محرومیت نقل و انتقالاتی این باشگاه به قراردادش پایبند ماند. اکنون اما بار دیگر با پایان این محرومیت گفته می‌شود او به دنبال انتقال از این تیم به لیگ اروپایی است و همه چیز را به پایان جام ملت‌ها منوط کرده است. در شرایطی که طی روزهای اخیر اسامی زیادی درباره جانشینی احتمالی شماره یک کنونی تیم ملی مطرح شده، گفته می‌شود حقیقی هم احتمالا بعد از ۹ سال حضور در اروپا می‌تواند با توجه به پوئن بازیکن آزاد بودن و آشنایی با شرایط این باشگاه و تجربه بالا در این تیم و محبوبیتی که بین هواداران دارد، به عنوان جانشین او مطرح شود.

پسر پرسپولیسی انتقال جذاب زمستانی پرسپولیس؟

پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی در حال حاضر با مهدی ترابی، سروش رفیعی، مهدی شیری، مهدی شریفی و سعید کریمی به توافق نهایی دست یافته است و از آنها در نیم فصل دوم سود خواهد برد. از سینا مریدی و محمد نادری نیز به عنوان گزینه‌های بعدی انتقال به این باشگاه یاد می‌شود. در این بین در روزهایی که شایعه حضور رضا قوچان نژاد در ایران نیز داغ شده، باید در انتظار ماند و دید پسر محبوب پرسپولیسی‌ها نیز از ماجراجویی در فوتبال اروپا دست خواهد کشید و به لیگ ایران بازخواهد گشت یا خیر.

اخباری یا حقیقی؛ معادله بزرگ شماره یک

این شایعه در شرایطی داغ شده که زمزمه‌هایی مبنی بر تمایل باشگاه پرسپولیس به حضور محمدرضا اخباری نیز شنیده می‌شود. دروازه‌بان سابق سایپا و تراکتورسازی که او نیز روزهای دوری‌اش از فوتبال پا به پای علیرضا حقیقی است. با این حال شاید فاکتور بزرگ تجربه و کیفیت بین المللی و حضور در لیگ‌های اروپایی باعث شود در شرایط فعلی نام دروازه‌بان سابق تیم ملی در اولویت قرار گیرد. اخباری که بعد از مشکلاتش در تیم سایپا نتوانست بازگشت مناسبی به فوتبال داشته باشد، اکنون رقیب بزرگتری برای حضور در پرسپولیس پیش روی خود می‌بیند. دروازه‌بانی که سابقه ۷ سال حضور در پرسپولیس را در کارنامه دارد و طی ۹ فصل اخیر حضورش در فوتبال اروپا تجربه حضور در تیم‌های روبین کازان، پنافیل، اسپورتینگ کوویلیا و ماریتیموی پرتغال، اسکیلسوتانا و سونسوال سوئد را پشت سر گذاشته و همچنین سابقه نزدیک به ۵۰ بازی ملی را در دوران کارلوس کی‌روش دارد. باید دید در نهایت معادله شماره یک پرسپولیس بعد از علیرضا بیرانوند به کدام دروازه‌بان ختم خواهد شد./منبع ورزش سه