«انتقام جویان: پایان بازی» میلیاردی شد
«انتقام جویان: پایان بازی» میلیاردی شد
در حالی که فیلم «انتقام جویان: پایان بازی» از چهارشنبه ۲۴ آپریل اکرانش را شروع کرده در این مدت کوتاه فروشش در سطح جهان از ۱.۲ میلیارد دلار هم فراتر رفته است.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از ورایتی، یک رکورد واقعی در جهان گذاشته شده و آن این است که «انتقام جویان: پایان بازی» در اولین هفته نمایشش در آمریکا به رقم خیره‌کننده ۳۵۰ میلیون دلار رسید و در سراسر جهان بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فروش کرد.

این فیلم که حاصل چهارمین همکاری دیزنی-مارول است فیلمی ابرقهرمانی است که در بازار آمریکا از هر ۵ بلیت سینمای فروخته شده ۴ بلیت مربوط به آن بوده است.

این فیلم موفق شد تا رکورد قبلی را که متعلق به قسمت قبلی همین فیلم یعنی «انتقام جویان: جنگ ابدیت» بود با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در آمریکا و با فروش بیش از ۵۶۰ میلیون دلار در سطح جهان بشکند.

تنها در چین این فیلم فروشی ۳۲۹ میلیون دلاری را در ۵ روز نخست اکرانش ثبت کرده است.

این فیلم را برادران روسو (آنتونی و جو) کارگردانی کرده‌اند و فوجی از بازیگران سرشناس شامل رابرت‌ داونی جونیور، کریس اوانز، مارک روفالو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، جرمی رنر، دان چیدل، رائول راد، بری لارسون، کارن گیلیان، دنی گوئرا، بردلی کوپر و جاش برولین در آن بازی کرده‌اند.

«انتقام جویان: پایان بازی» بیست و دومین فیلم از جهان سینمایی مارول است که کارش را سال ۲۰۰۸ با «مرد آهنی» یا «آیرون من» شروع کرد.

  • منبع خبر : مهر