انجام ۱۸۷هزار ماموریت اورژانس در نوروز/انتقال هوایی ۳۳۷ مصدوم
انجام ۱۸۷هزار ماموریت اورژانس در نوروز/انتقال هوایی ۳۳۷ مصدوم

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: اورژانس ۱۱۵ کشور از ابتدای طرح سلامت نوروزی(۲۴ اسفند۹۶) تا کنون، ۱۸۷ هزار و ۲۹۸ ماموریت انجام داده است.  پیرحسین کولیوند، افزود: اورژانس ۱۱۵ در ماموریت های خود در طرح سلامت نوروزی توانسته ۳۵ هزار و ۶۸۰ مصدوم حوادث ترافیکی و ۶۰ هزار و ۷۹۰ بیمار حوادث غیرترافیکی را به […]

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: اورژانس ۱۱۵ کشور از ابتدای طرح سلامت نوروزی(۲۴ اسفند۹۶) تا کنون، ۱۸۷ هزار و ۲۹۸ ماموریت انجام داده است.

 پیرحسین کولیوند، افزود: اورژانس ۱۱۵ در ماموریت های خود در طرح سلامت نوروزی توانسته ۳۵ هزار و ۶۸۰ مصدوم حوادث ترافیکی و ۶۰ هزار و ۷۹۰ بیمار حوادث غیرترافیکی را به بیمارستان ها منتقل، سه هزار و ۷۰۹ نفر از مصدومین حوادث ترافیکی و ۳۱ هزار و ۵۹۱ بیمار حوادث غیرترافیکی را در محل درمان کند.

وی تصریح کرد: در طرح سلامت نوروزی تا کنون، ۴۵ هزار و ۵۹۳ نفر به ایستگاه های سلامت در سطح کشور مراجعه کرده اند. همچنین پرسنل اورژانس مستقر در این ایستگاه ها موفق به انجام دو هزار و ۴۵۰ ماموریت ترافیکی و ۴۳ هزار و ۱۴۳ ماموریت غیرترافیکی شدند که در مجموع، یک هزار و ۳۲۶ مصدوم و بیمار را به بیمارستانها منتقل و ۴۳ هزار و ۹۵۹ نفر را نیز در محل، درمان کنند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور، تعداد ماموریت های اورژانس هوایی در طرح سلامت نوروزی را ۲۰۰ ماموریت عنوان کرد و افزود: اورژانس هوایی در این مدت توانست ۳۳۷ بیمار و مصدوم را به بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل کند که ۲۱۳ نفر مربوط به حوادث ترافیکی و ۱۲۴ نفر نیز مربوط به حوادث غیرترافیکی بودند.

کولیوند در خصوص عملکرد اورژانس بیمارستانها در طرح سلامت نوروزی، گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا کنون، دو میلیون و ۱۳۸ هزار و ۳۹ نفر به اورژانس بیمارستانهای دولتی مراجعه کرده اند و برای آنها ۳۲ هزار و ۶۵۶ عمل جراحی اورژانسی و ۲۱ هزار و ۳۱۱ عمل جراحی غیراورژانسی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در مدت یاد شده، ۴۶ هزار و ۴۰۷ بیمار قلبی، ۳۰ هزار و ۵۰۵ بیمار تنفسی، ۴ هزار و ۸۴۳ بیمار دچار سکته مغزی و ۳۵ هزار و ۲۴۸ بیمار با مسمومیت گوارشی در بیمارستانهای کشور پذیرش شده اند که ۸۰ هزار و ۶۴۶ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بستری و ۸۴ هزار و ۳۱۴ نفر نیز در سایر بخش های بیمارستانی، بستری شده اند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به انجام ۷۶۱ هزار و ۶۱۴ بازدید توسط اکیپ های بازرسی بهداشت محیط وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: این اکیپ های بازرسی، ۲۷ هزار و ۹۴ مورد بازرسی از اماکن بین راهی انجام داده اند.

کولیوند یادآور شد: در بازرسی های اکیپ های بهداشت محیط وزارت بهداشت، ۱۰ هزار و ۶۰ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و دو هزار و ۶۸ مرکز متخلف نیز پلمپ شده اند.

به گفته سرپرست سازمان اورژانس کشور، از ابتدای طرح سلامت نوروزی بهداشت محیط(۱۵ اسفند۹۶) تا کنون، یک هزار و ۳۴۱ تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی، معدوم شده است.