انصارالله: آمریکا با اعمال تحریم‌ها خودش محکوم می‌شود
انصارالله: آمریکا با اعمال تحریم‌ها خودش محکوم می‌شود
سخنگوی جنبش انصارالله یمن امروز (چهارشنبه) در واکنش به اعلام تحریم‌هایی از سوی آمریکا علیه دو تن از رهبران این جنبش تاکید کرد که آمریکا با این اقداماتش باعث محکومیت خود می‌شود.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، محمد عبد السلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن که ریاست هیئت مذاکره‌کننده این جنبش را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای اظهار کرد: آمریکا اظهارنظرهای زیادی درباره مساله صلح داشته و در ادامه نیز اقدام به اعمال تحریم‌های مختلف می‌کند، در واقع آمریکا خودش، خودش را محکوم می‌کند چرا که در مسیر توقف جنگ و لغو محاصره یمن نبوده بلکه عامل طولانی شدن جنگ و وخامت بحران انسانی است.

به گفته سخنگوی انصارالله، “واشنگتن زیاد از صلح حرف می‌زند اما بعد در عمل به سمت اعمال تحریم‌ گام برمی‌دارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور منصور السعدی، رئیس ستاد کل نیروی دریایی انصارالله و احمد علی احسن الحمزی، فرمانده نیروی هوایی و پدافند هوایی یمن همپیمان با نیروهای انصارالله را در لیست سیاه قرار داد.

این وزارتخانه در ادامه مدعی شد، “دو فرد نام برده شده نیروهایی را که بر وخامت بحران انسانی در یمن می‌افزایند، هدایت می‌کنند”.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که این تحریم‌ها در پی تلاش‌های مکرر برای حمله به عربستان اعمال شدند.

به نقل از سایت اینترنتی النشره، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در نشست وزرای خارجه عرب در صد و پنجاه و پنجمین دوره شورای این اتحادیه گفت: ما باید از تمام مسائل عادلانه جهان عرب دفاع کنیم. پیام این نشست این است که فلسطین در مرکز اولویت‌های عربی است. باید جامعه جهانی جذب مساله فلسطین شود و از صلح فراگیر در منطقه حمایت کند.

وی در ادامه مدعی شد: انصارالله مسؤولیت نتایج بدترین بحران انسانی در یمن را برعهده دارد.

ابوالغیط گفت: مداخله‌های خارجی همچنان تهدیدی در سوریه است و نیاز مبرمی به ایجاد روندی فعال برای حل سیاسی بحران وجود دارد. سوریه یک کشور عربی است و هیچ کسی نمی‌تواند عربیت و هویت اصیل آن را بگیرد.

وی همچنین آنچه “مداخله” ایران در منطقه خواند را محکوم کرد.

 

  • منبع خبر : ایسنا