انصارالله: آمریکا “مادر تروریسم” و سازنده آن است
انصارالله: آمریکا “مادر تروریسم” و سازنده آن است
وزیر اطلاعات دولت صنعا در اظهاراتی دولت آمریکا را "مادر تروریسم" و سازنده آن خواند.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد ضیف الله شامی، وزیر اطلاعات در دولت صنعا و یکی از رهبران انصارالله یمن روز شنبه در توییتی نوشت: ایالات متحده “مادر تروریسم” است.”انصارالله: آمریکا “مادر تروریسم” و سازنده آن است”

در این توییت ، ضیف الله شامی نوشت که ایالات متحده “مادر تروریسم و ​​سازنده آن  و  کشورها و مردمشان را به این بهانه مورد هدف قرار می دهد.”

وی نوشت، “آمریکا طرفی است که از پایتخت خود حمله به یمن را اعلام کرد و یمنی ها را با بمب های خود و کسانی که با القاعده و عناصر داعش می جنگند، می کشد”.

الشامی ادامه داد ، “آمریکا است که عراق را اشغال کرده و عراقی ها را کشته و عناصر تکفیری را در آن پرورده است. آمریکا با تمام جنایاتی که به مدت شصت سال علیه فلسطینی ها مرتکب شده است ، اولین حامی اسرائیل است. این آمریکا است که تاریخ آن پر از جنگ است و نام آن با خون مردم لکه دار شده است.””انصارالله: آمریکا “مادر تروریسم” و سازنده آن است”

الشامی همچنین همه آزادگان جهان را به شرکت در افشای جنایات تروریسم آمریکایی در سراسر جهان دعوت کرد.

جنبش انصارالله یمن، جریانی برگرفته از شیعیان زیدی یمن، متأثر از اندیشه‌های بدرالدین الحوثی، رهبر فکری آنحسین بدرالدین حوثی است. به سبب انتساب به حسین حوثی به حوثی‌های یمن نیز مشهور است. این جنبش در گذشته در قالب تشکیلاتی با عنوان جوانان مؤمن (به عربی: تنظیم الشباب المؤمن) فعالیت می‎کرد. این جریان در زمان رهبری عبدالملک حوثی با پذیرش عمومی مردم یمن روبرو و به جنبش فراگیر در یمن تبدیل شد. جنبش انصارالله یکی از جریان‎های سیاسی بانفوذ این کشور به شمار می‎آید.”انصارالله: آمریکا “مادر تروریسم” و سازنده آن است”

مقر اصلی فعالیت این جنبش صعده است. آنان حکومت یمن را حکومتی وابسته به غرب دانسته، از سال ۲۰۰۳ میلادی دست به مخالفت با حکومت یمن زدند. ارتش یمن از سال ۲۰۰۳م، بار‌ها برای سرکوب و نابودی این گروه، به صعده حمله کرد. به دنبال گسترش موج بیداری اسلامی، جنبش انصارالله با همراهی کمیته‎های مردمی در سال ۲۰۱۴ میلادی، در عملیات‎های نظامی متعدد برخی از مناطق و مراکز نظامی این کشور را به کنترل خود در آورد.”انصارالله: آمریکا “مادر تروریسم” و سازنده آن است”

  • منبع خبر : ایسنا