انصارالله: انگلیس شریک اساسی در تجاوزگری به یمن است/ هشدار درباره فروپاشی توافق الحدیده
انصارالله: انگلیس شریک اساسی در تجاوزگری به یمن است/ هشدار درباره فروپاشی توافق الحدیده

دبیرکل دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت که دولت انگلیس یک طرف اساسی در تجاوزگری جاری به یمن است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، فضل ابوطالب دبیرکل دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در صفحه خود در فیسبوک نوشت: انگلیس کشوری متجاوز علیه یمن است و از روز اول، طرفی اساسی در تجاوزگری به […]

دبیرکل دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت که دولت انگلیس یک طرف اساسی در تجاوزگری جاری به یمن است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، فضل ابوطالب دبیرکل دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در صفحه خود در فیسبوک نوشت: انگلیس کشوری متجاوز علیه یمن است و از روز اول، طرفی اساسی در تجاوزگری به ملت یمن به شمار می رود.

وی افزود: انگلیس از جنبه عملی و فنی و لجستیکی در این تجاوزگری مشارکت دارد و انواع سلاح های کشنده را به کشورهای متجاوز می فروشد.

ابوطالب گفت: انگلیس سهم زیادی در تامین چتر حمایت سیاسی از اقدامات قانون شکنانه متجاوزان در یمن دارد.

وی اظهارات اخیر سفیر انگلیس را خصمانه توصیف کرد و درعین حال افزود: این اظهارات عجیب نیست زیرا تایید کننده سیاست ها و رویکردهای خصمانه است.

هشدار درباره فروپاشی توافق آتش بس درباره الحدیده

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به تداوم نقض گسترده توافق آتش بس در استان الحدیده از سوی متجاوزان هشدار داد که این اقدامات به فروپاشی توافق آتش بس و دیگر توافق های حاصل شده در جریان رایزنی های سوئد برای حل بحران یمن منجر می شود.

سرتیپ یحیی سریع با اشاره به آخرین موارد نقض آتش بس در الحدیده از سوی ائتلاف متجاوزان گفت: نیروهای ما همچنان بالاترین میزان خویشتنداری را دارند و به مصوبات سازمان ملل و توافقات حاصل شده در سوئد پایبند هستند اما تداوم نقض آتشبس در الحدیده نه تنها به چالش کشیدن آشکار مصوبات سازمان ملل است بلکه توافق سوئد را از بین می برد و تلاش های سازمان ملل برای توقف تجاوزگری و برقراری صلح در یمن را ناکام می گذارد.

تاکید بر ملزم کردن متجاوزان به پایبندی به آتش بس در الحدیده

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز تاکید کرد: ما بار دیگر خواهان ملزم کردن طرف مقابل به آتش بس و عدم مانع تراشی در اجرای توافق سوئد هستیم.

محمد علی الحوثی افزود: به فرستاده سازمان ملل گفتیم که راه منتهی به منطقه المطاحن وقت شرایط اجازه دهد و امنیت برقرار باشد، باز خواهد شد.

المغلس: سکوت سازمان ملل مشوق متجاوزان است

عضو تیم مذاکراتی دولت نجات ملی یمن نیز گفت که سکوت سازمان ملل در قبال موارد نقض آتش بس از سوی متجاوزان در الحدیده و بویژه جنایت روز گذشته چراغ سبزی به کشورهای متجاوز به شمار می رود و بر تداوم جنگ سرپوش می گذارد.

سلیم المغلس با اشاره به پایبندی آشکار دولت نجات ملی یمن به توافق سوئد افزود: سکوت سازمان ملل باعث شد تا متجاوزان خطرناکترین حمله هوایی خود را از زمان رایزنی های سوئد مرتکب شوند.

وی تاکید کرد: سکوت سازمان ملل در قبال این حملات و جنایات مداوم تاثیر منفی بر اعتماد دولت نجات ملی یمن نسبت به سازمان ملل و میزان جدی بودن آن در اجرای توافق سوئد خواهد داشت.

ائتلاف متجاوز یمن با افزایش موارد نقض آتش بس در الحدیده، حملات هوایی به بخش الجراحی کرد. متجاوزان و مزدوران ائتلاف نیز چندین منطقه بخش الحالی در شهر الحدیده را با راکت و گلوله های سنگین و تیربارهای سنگین هدف قرار دادند.