انصارالله خطاب به ریاض: هرگونه تنش نظامی با شدت بیشتر پاسخ داده خواهد شد
انصارالله خطاب به ریاض: هرگونه تنش نظامی با شدت بیشتر پاسخ داده خواهد شد
رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز دوشنبه، ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان را به صلح دعوت کرده و هشدار داد: هرگونه تنش نظامی با تنش بزرگ تر پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از خبرگزاری “سبا” یمن ، مهدی المشاط،  رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنرانی خود به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان گفت: ادامه محاصره و تجاوزات خفقان آور آمریکایی-سعودی علیه مردم یمن برای هفتمین سال متوالی و مصادره کشتی‌های نفتی، به همه جهان ثابت می‌کند که کشورهای متجاوز به ویژه آمریکا، فاقد هرگونه ارزش انسانی هستند. “انصارالله خطاب به ریاض: هرگونه تنش نظامی با شدت بیشتر پاسخ داده خواهد شد”

المشات افزود: صحبت دشمن در مورد صلح چیزی جز سرپوش گذاشتن بر جنایات شنیع آنها علیه مردم یمن نیست.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن به ائتلاف عربی هشدار داد هرگونه تشدید و تنش نظامی با شدت بیشتر پاسخ داده خواهد شد و از کشورهای ائتلاف متجاوز خواست “زبان جنگ را کنار بگذارند و به صلح متوسل شوند”.

المشاط همچنین عربستان سعودی را به بازداشت مهاجران خارج از کشور در گذرگاه مرزی عربستان و جلوگیری از بازگشت آنها به یمن متهم کرد.”انصارالله خطاب به ریاض: هرگونه تنش نظامی با شدت بیشتر پاسخ داده خواهد شد”

وی گفت: چنین اقدامات غیرانسانی بیانگر میزان تجاوزات رژیم سعودی به مردم یمن است.

به نقل از شبکه خبری المیادین، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در سخنانی با اشاره به ترسیم مرزهای دریایی این کشور با رژیم صهیونیستی اظهار کرد که اتخاذ هرگونه تصمیمی در رابطه با ترسیم مرزها یک تصمیم حاکمیتی لبنانی است .

وی افزود: من به مذاکره کنندگان در این باره گفتم که اسرائیلی‌ها با شرط مذاکره می‌کنند، یا ما آنچه را که آنها می‌خواهند با زور تحمیل کنند قبول می‌کنیم یا آنها مذاکرات را متوقف می‌کنند. این باج خواهی است که من تسلیم آن نخواهم شد.

عون در ادامه  نسبت به “هیاهوی رسانه‌ای” درباره ترسیم مرزهای لبنان با سوریه و صحبت‌های اغراق آمیز در مورد تغییرات و اصلاحات انجام شده توسط سوری‌ها ابراز تعجب کرده و به گفت‌وگویش ببا بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در این زمینه اشاره کرد.

اخیرا وزیر مشاغل عمومی لبنان از امضای اصلاحیه‌ای برای گسترش منطقه دریایی مورد مناقشه با رژیم صهیونیستی خبر داد که این امر سقف خواسته‌های لبنان طی مذاکرات ترسیم مرزها را بالا می‌برد.

این اصلاحیه درمورد مطالبه اصلی لبنان که به سازمان ملل ارائه شده است، باعث می‌شود که حدود ۱۴۰۰ کیلومتر مربع به منطقه اقتصادی انحصاری لبنان اضافه شود.

  • منبع خبر : ایسنا