انصارالله: خوشبینی نسبت به تلاش‌های عمان برای برقراری صلح و پایان جنگ وجود دارد
انصارالله: خوشبینی نسبت به تلاش‌های عمان برای برقراری صلح و پایان جنگ وجود دارد
عضو دفتر سیاسی انصارالله اعلام کرد که عربستان باید محدودیت‌ها و فشارهای همیشگی غرب جهت ادامه تجاوز و محاصره علیه یمن را در هم بشکند.

عضو دفتر سیاسی انصارالله اعلام کرد که عربستان باید محدودیت‌ها و فشارهای همیشگی غرب جهت ادامه تجاوز و محاصره علیه یمن را در هم بشکند.

به گزارش صبح اقتصاد علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در مصاحبه با المیادین نسبت به پیشرفت و موفقیت در تلاش‌های عمان جهت تحقق صلح عادلانه و حسن همجواری ابراز خوشبینی کرد.

وی عنوان داشت: ما شاهد جدیت بودیم و فضا مثبت بود و پیشرفت در تحقق صلح پایدار که آرمان‌ها و جانفشانی‌های مردم یمن را برآورده کرده و حاکمیت و وحدت و استقلال را حفظ کند، قابل رؤیت است.

القحوم تاکید کرد: اولویت با پرونده‌های انسانی، توقف تجاوز، لغو محاصره، خروج نیروهای بیگانه، بازسازی و جبران ضررها است.

وی عنوان داشت: توافق درمورد پرونده‌های انسانی باعث خواهد شد که فضا برای گفتگوی یمنی به نظارت سازمان ملل بدون قیمومیت یا مداخله‌های خارجی در راستای حفظ حاکمیت و وحدت و استقلال یمن آماده شود.

القحوم تصریح کرد: پیشبینی ما از سطح انجام رایزنی‌ها در روزهای آتی این است که این رایزنی‌ها ادامه خواهد داشت و موانع هرچه که باشد، این رایزنی‌ها پیشرفت را حاصل خواهد کرد. ادامه ساختن صلح همان موضع درست است.

وی اظهار کرد: عربستان سعودی باید در این مسیر حرکت کند و از تحت لوای آمریکا بیرون بیاید. عربستان باید محدودیت‌ها و فشارهای غربی همیشگی برای ادامه تجاوزات و محاصره بر یمن را در هم بشکند.

القحوم اظهار کرد: هدف این است که عربستان غرق در باتلاق شود و در تخریب یمن و دشمن تراشی در حق همسایگانش برای اهداف استعماری آشکار، کشانده شود.

وی خاطرنشان کرد: رویاهای قدیمی و جدید آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها مبنی بر اشغال و استعمار یمن و اینکه صحنه یمن متشنج باقی بماند، هرچقدر که اینگونه بماند، به خارج از مرزها نیز کشیده خواهد شد.

این عضو انصارالله خاطرنشان کرد: امنیت و ثبات یمن به منزله امنیت منطقه و کشورهای همسایه است، به ویژه اینکه همه بهانه‌هایی که برای تجاوز به یمن مطرح کرده بودند، در هم شکسته است.

وی تاکید کرد: رخدادها و تحولات ثابت کرد که مشکل، مشکل خارجی است و چشم طمع‌های استعماری، آشکار گشته است.

القحوم عنوان داشت که توطئه بین المللی علیه یمن هولناک است و ریزش و حضور گسترده‌ای از نیروهای امریکایی در باب المندب و در مقابل سواحل یمن وجود دارد. کنترل بر تنگه استراتژیک باب المندب به منزله یک خطر و تهدید در سطح منطقه است.

وی به وجود تلاش‌هایی جهت غرق کردن و به تحلیل بردن روسیه و دور کردن آن از نقش محوری‌اش در منطقه در سایه ادامه رویکردهای خصمانه و استعماری غربی اشاره کرد و گفت، در مقابل، چین با مواضع محوری و ایجاد توافق‌هایی ظاهر گشت که این توافق‌ها آرامش و صلح و روابط دیپلماتیک را میان کشورهای منطقه بازمی‌گرداند.

القحوم اظهار کرد، توافق عربستان و ایران با نظارت چین پیامدهای مثبتی میان این کشورها در سطح داخلی و در سطح منطقه دارد. چین باید نقش محوری خود در منطقه را بازیابد و به سلطه غرب و بازی با ثبات و حاکمیت کشورهای منطقه و نابودی ملت‌ها و شعله‌ور کردن فتنه‌ها و جنگ‌ها پایان دهد.

وی گفت، آن تحرکات آمریکا که در باب المندب و جزایر و در مقابل سواحل یمن و ساخت پایگاه‌های نظامی و سلطه بر این مناطق استراتژیک و راه ابریشم رخ می‌دهد، فقط خطر و تهدیدی علیه یمن نیست بلکه خطری برای تمام منطقه است.

القحوم تاکید کرد: پیش از آنکه غرب بتواند طرح‌های تخریبی و استعماری غربی خود را محقق کند، باید تحرکات بین المللی برای متوقف کردن طرح‌های استعماری غربی و پایان دادن به تک قطبی صورت بگیرد.

  • منبع خبر : ایسنا