انصارالله را گروه “تروریستی” اعلام می‌کنیم
انصارالله را گروه “تروریستی” اعلام می‌کنیم
وزارت خارجه آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد تصمیم درج نام انصارالله یمن در فهرست گروه های "تروریستی" را به کنگره ابلاغ کند.

انصارالله را گروه “تروریستی” اعلام می‌کنیم

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت که وزارت متبوعش تصمیم تعیین انصارالله به عنوان یک گروه “تروریستی” را به کنگره اطلاع خواهد داد.”انصارالله را گروه “تروریستی” اعلام می‌کنیم”

وی گفت: هدف ما قرار دادن نام عبدالملک الحوثی، (رهبر انصارالله‌یمن) عبدالخالق بدرالدین الحوثی (از اعضای ارشد انصارالله و برادر رهبر این گروه) و عبدالله یحیی الحکیم (از رهبران ارشد انصارالله) در لیست “تروریست های بین المللی” است.

روز جمعه ، دولت مستعفی یمن بار دیگر خواهان درج نام انصار الله‌در فهرست های “تروریسم بین المللی” شد.

دولت مستعفی یمن در بیانیه ای اعلام کرد: “ما خواسته خود برای درج نام حوثی ها در لیست های تروریسم بین المللی را رها نکرده و نخواهیم کرد.”

در پی این درخواست منابع  مطلع به رویترز گفتند که دولت آمریکا قصد دارد انصارالله‌یمن را در فهرست گروه های “تروریستی ” قرار دهد.

پیش از این رسانه‌های آمریکایی از تلاش‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای درج نام انصارالله‌در فهرست گروه‌های تروریستی تا قبل از ۲۰ ژانویه یعنی تاریخ پایان قدرت ترامپ خبر دادند.

 سه تن از مقامات آگاه در دولت ایالات متحده اعلام کردند که واشنگتن قصد دارد جنبش انصارالله یمن را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی تعیین کند؛ اقدامی که به باور برخی دیپلمات‌ها و گروه‌های کمک رسانی می‌تواند گفتگوهای صلح را تهدید کرده و تلاش‌ها برای مبارزه با بزرگترین بحران انسانی در جهان- بحران یمن- را پیچیده‌تر سازد.

دو مقام آگاه نیز اعلام کردند که تصمیم مقام‌های واشنگتن برای گنجاندن نام جنبش انصارالله یمن در فهرست سازمانهای تروریستی روز دوشنبه (یازدهم ژانویه) اعلام می‌شود. وزارت امور خارجه آمریک ا تا کنون به پرسشها درباره این موضوع پاسخی نداده است.”انصارالله را گروه “تروریستی” اعلام می‌کنیم”

گفتنی است که اتخاذ این تصمیم از سوی واشنگتن هفته‌ها موضوع بحث و مجادله شدید میان اعضای دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا بوده است.

این اقدام واشنگتن در شرایطی صورت می‌گیرد که بنا بر گزارش اخیر سازمان ملل، کشور جنگ زده یمن با بزرگترین بحران بشری جهان در دهه‌های اخیر روبروست و ۸۰ درصد از مردم این کشور نیازمند دریافت کمک هستند.

مقامات بلندپایه سازمان ملل هشدار داده‌اند که میلیونها تن از شهروندان یمن با قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند و برای ارسال کمک‌ها به این مردم جنگ زده منابع مالی بیشتری موردنیاز است.

در ماه نوامبر و همزمان با تهدید ایالات متحده به گنجاندن نام جنبش انصارالله یمن در فهرست سیاه، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که یمن با «خطرِ حتمی بدترین قحطی جهان طی دهه‌های اخیر مواجه است» و از این رو، علیه هرگونه اقدام یکجانبه هشدار داد.”انصارالله را گروه “تروریستی” اعلام می‌کنیم”

  • منبع خبر : ایسنا