انصارالله: محاصره خفه کننده یمن توسط آمریکا جنایت است
انصارالله: محاصره خفه کننده یمن توسط آمریکا جنایت است
رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به جنبش انصارالله در سخنانی آمریکا را متهم به ارتکاب جنایت به صورت مداوم با محاصره ملت یمن کرد

به گزارش صبح اقتصاد رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به جنبش انصارالله در سخنانی آمریکا را متهم به ارتکاب جنایت به صورت مداوم با محاصره ملت یمن کرد.

 به نقل از شبکه المسیره، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی اظهار کرد: محاصره خفه کننده تحمیل شده از سوی آمریکا علیه ملت یمن در چارچوب مفهوم جنایت مداوم قرار می‌گیرد.

وی افزود: ائتلاف متجاوز عربی به رهبری آمریکا درصدد بود تا همه اجزای جامعه یمن را در همه مناسبت‌ها و با موشک‌ها و تسلیحات آمریکایی خود هدف قرار دهد.

المشاط ادامه داد: ائتلاف متجاوز مرتکب جنایت کشتار جمعی می‌شود و شمار قابل توجهی از مردان، زنان و کودکان یمنی را به قتل رسانده است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین گفت: تجاوز آمریکایی ـ‌ سعودی تمامی ملت یمن را هدف قرار داده و مرتکب بدترین جنایات در خانه‌ها، عروسی‌ها، بازارها، مساجد و بیمارستان‌ها شده است.

المشاط همچنین تاکید کرد: کشتار “تالار بزرگ” صنعا که توسط ائتلاف متجاوز آمریکایی و سعودی و در روز روشن انجام شد، یکی از فجیع‌ترین جنایات علیه ملت یمن است.

المشاط با اشاره به اینکه رد پای آمریکا در جنایت سالن بزرگ مشخص بود، خاطرنشان کرد: این جنایت بیانگر شدت وحشیگری تجاوز آمریکایی و سعودی بود.

وی تأکید کرد: خون خالصی که در این جنایت و جنایات دیگر ریخته شد بهایی جز آزادی و استقلال ندارد.

هشتم اکتبر ۲۰۱۶ “سالن بزرگ” صنعا که هزاران یمنی از جمله رهبران، مقامات، بزرگان قومی، شهروندان و نظامیان را به مناسبت مراسم سوگواری پدر وزیر کشور در خود جای داده بود، به صحنه جنایت فجیع ائتلاف سعودی تبدیل شد و تعداد زیادی کشته و مجروح بر جای ماند.

در این سالن حدود ۱۵۰ تن کشته و صدها تن دیگر مجروح شدند.