انصارالله: «منصور هادی» جایی در آینده یمن ندارد
انصارالله: «منصور هادی» جایی در آینده یمن ندارد

یک رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و دست نشانده عربستان و علی محسن الاحمر معاونش جایی در فرایند سیاسی آینده این کشور ندارند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری النشره، فیصل ابوطالب از رهبران جنبش انصار الله یمن در جریان ملاقات معین شریم […]

یک رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و دست نشانده عربستان و علی محسن الاحمر معاونش جایی در فرایند سیاسی آینده این کشور ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری النشره، فیصل ابوطالب از رهبران جنبش انصار الله یمن در جریان ملاقات معین شریم معاون فرستاده سازمان ملل در یمن شماری از مسائل مربوط به نتایج توافقنامه سوئد بویژه توافق درباره بندر الحدیده و تبادل اسیران و راه حل سیاسی فراگیر در یمن را بررسی کرد.

وی در این دیدار تاکید کرد: عبدربه منصور هادی و علی محسن الحمر جایی در فرایند سیاسی آینده یمن ندارند و آنچه از آن به دولت مشروع یمن یاد می‌شود؛ چیزی جزء دستاویزی برای کشورهای متجاوز جهت تحقق بخشیدن به اهداف خود در اشغال یمن و سیطره بر ثروت‌های آنها نیست.

ابوطالب درباره توافق بندر الحدیده در ساحل غربی یمن گفت: از جمله چالش‌های پیش روی توافق الحدیده، جانبداری پاتریک کامرت رئیس تیم هماهنگی برای آرایش دوباره نیروها است که تاثیر منفی بر اجرای این توافق گذاشته است، زیرا او تلاش می‌کند تا توافق را تحریف کرده و آن را به سمت مسائلی ببرد که خارج از تفاهم انجام شده در جریان رایزنی‌های سوئد است.

وی درباره پرونده اسیران نیز گفت: همراهی نکردن کشورهای متجاوز و در صدر آنها عربستان و امارات با توافق و روشن نکردن سرنوشت اسیرانی که در اختیار دارند، مانع اجرای توافق و انجام نشدن مبادله اسیران در مراحل زمانبدی مشخص شده است.