انصارالله یمن: آمریکا دیگر حرف آخر را در منطقه نمی‌زند
انصارالله یمن: آمریکا دیگر حرف آخر را در منطقه نمی‌زند
عضو هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در سخنانی گفت که مواضع غرب در قبال مسئله یمن بیانگر تمایل آنها برای ازسرگیری جنگ در این کشور است.

عضو هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در سخنانی گفت که مواضع غرب در قبال مسئله یمن بیانگر تمایل آنها برای ازسرگیری جنگ در این کشور است.

به گزارش صبح اقتصاد به نقل از شبکه المسیره، عبدالملک العجری، عضو هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در سخنانی در واکنش به مواضع کشورهای غربی علیه عملیات نیروهای یمن برای جلوگیری از غارت نفت این کشور تاکید کرد: اظهارات غرب درباره یمن تلاشی از سوی آنها برای تشدید تنش و از سرگیری جنگ در کشور است.

وی گفت: مواضع آمریکا، فرانسه و انگلیس در خصوص عملیات نیروهای مسلح یمن هیچ ارزش سیاسی ندارد. زمانی که رویدادها و اتفاقات با منافع غرب در تضاد باشد، قوانین بین‌المللی و ایمنی خطوط دریایی را به یاد می‌آورند، اما زمانی که با منافع آنها مطابقت داشته باشد، این نمایش را فراموش می‌کنند.

العجری ادامه داد: غرب از ورود مواد و کالاهای بهداشتی و پزشکی به یمن جلوگیری می‌کند و این در حالی است که سازمان ملل تاثیر لازم برای دستیابی به صلح را از دست داده و به بخشی از ابزارهای مدیریت درگیری و جنگ تبدیل شده است.

این مقام یمنی همچنین خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ما به کشتی‌ها هشدار داده بودند که به بنادر اشغالی نزدیک نشوند و تا زمان دستیابی به توافق، باید صادرات نفت متوقف شود. این ارتش یمن بود که خطوط قرمز خود را اعلام کرد؛ چراکه دیگر زمان تعیین خط قرمزها توسط غرب، آمریکا و فرانسه در منطقه و جهان گذشته است.

العجری همچنین افزود: آمریکا دیگر حرف آخر را در منطقه نمی‌زند و ملت ما و کشورهای منطقه خطوط قرمزی دارند و برای یمن نیز نفت خط قرمز است.

نیروهای مسلح یمن هفته گذشته تلاش برای غارت نفت این کشور از بندر “قنا” در استان شبوه را ناکام گذاشتند.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در حساب کاربری خود در توییتر نوشت، بعد از ارسال چندین پیام هشدار آمیز، نیروهای مسلح یمن طی عملیاتی از غارت و قاچاق نفت توسط یک کشتی نفتی در بندر قنا در استان شبوه جلوگیری کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن مجددا بر پایبندی به حفظ ثروت ملی حاکمیتی به عنوان حقوق ملت مظلوم یمن تاکید کرد. وی همچنین حفظ حقوق ملت یمن و در راس آن حقوق کارکنان دولتی در همه مناطق یمن را مورد تاکید قرار داد.

  • منبع خبر : ایسنا