انقلابیگری عین عقلانیت است
انقلابیگری عین عقلانیت است

١۴ خرداد ٩۶ بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی رحمت الله علیه را با سخنان آسمانی ولی فقیه مسلمین و جانشین بی بدیل آن امام فرزانه پشت سر گذاشتیم. بیانات دُرر بار رهبر عظیم الشان انقلاب روح تازه ای به کالبد سرد بعد از انتخابات پرجمعیت ولی بدمنظره دمیدند ایشان در بخشی از […]


١۴ خرداد ٩۶ بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی رحمت الله علیه را با سخنان آسمانی ولی فقیه مسلمین و جانشین بی بدیل آن امام فرزانه پشت سر گذاشتیم.
بیانات دُرر بار رهبر عظیم الشان انقلاب روح تازه ای به کالبد سرد بعد از انتخابات پرجمعیت ولی بدمنظره دمیدند
ایشان در بخشی از بیانات خود به نگاه ترس مداران که انقلابیون را افراطی قلمداد کرده و عمل انقلابی را هموزن فقدان عقلانیت بر شمرده اند در فرازهایی از بیاناتشان فرمودند:

? انقلابی گری نیاز امروز کشور ماست که امام درس آن را به ما داد.
? انقلابی گری به معنای افراطی گری نیست
? بنده از یکایک کسانی که آمدند و بیش از ۴١ میلیون رای به صندوق ریختند تشکر می کنم
? این کار برای کشور و نظام اعتبار شد و نشانه اعتبار نظام جمهوری اسلامی بود
? برخی متاسفانه از روی کج فهمی انکار می کنند و می گویند رای مردم ربطی به تایید نظام ندارد اما اینطور نیست
? وقتی کسی در این چارچوب رای می دهد یعنی آن را قبول دارد و در آن مسیر حرکت می کند

البته اینکه انقلابی کیست و چه تعریفی بر او مترتب است نیز مهم است دکتر رحیم پور در این خصوص میفرمایند:
««پاسدارهای هر انقلابی باید درخور همان انقلاب باشند، پاسدار انقلاب اسلامی هم باید مفهوم انقلابی اسلام و اسلامی انقلاب را بشناسد. البته صرف شناختن لازم هست اما کافی نیست؛ بلکه باید ایمان نسبت به آن شناخت‌ها تا حد فدا کردن آبرو، مال و جان در فرد پاسدار تحقق بیابد.»»

مشخص شدن تفاوت یک فرد انقلابی با غیر انقلابی توسط معرکه‌ها، صحنه‌های آزمایش و عرصه‌های خطر صورت می‌گیرد. در دوران انقلاب و جنگ، معرکه‌های سختی پیدا شد که موجب مشخص شدن مرد از نامرد شد. حوادث آن زمان، جامعه و مخصوصاً متدینین را به دو بخش تقسیم کرد؛ گروهی متدین مجاهد یا همان مذهبی انقلابی بودند و گروهی دیگر، متدین قاعد یا همان مذهبی غیر انقلابی بودند.
در محل دیگری نیز ایشان تاکید نموده که بنظر من برداشت معقولی است:
«« با تشریح تفاوت‌های انقلابیون از غیر انقلابی‌ها میتوان گفت مذهبیون غیر انقلابی کسانی هستند که به برخی احکام و دستورات بی خطر یا کم خطر به فرامین مذهب عمل می‌کنند. گرچه خود این، یک ارزش محسوب می‌شود اما تفاوتش در مقایسه با مذهبیون انقلابی فرسنگ‌ها فاصله است. خداوند فرموده است که در بین متدینین، انقلابیون را دوست می‌دارم و ترجیح می‌دهم:
«فضل الله المجاهدین علی القاعدین أجرا عظمیا».
مؤمن انقلابی کسی است که در زمان شاه با سلطنت درگیر بود، پس از انقلاب و تشکیل نظام جدید در عرصه‌هایی مثل ترورهای خیابانی و جنگ تحمیلی مشارکت داشت، در عرصه فعلی نبرد انقلاب با ضد انقلاب چه در حیطه سیاسی-حکومتی چه در حیطه اقتصادی و چه در عرصه سازندگی و… حضور و مشارکت داشته و صرفاً تماشاچی نبوده و نیست. »»

مؤمنین انقلابی در صحنه‌های خطر همیشه در صف مقدم حاضر می‌شوند و به هنگام غنائم و… خود را از عرصه پنهان می‌کنند، این انسان‌ها مصداق روایت” مجهولون فی الارض و معروفون فی سمایند.

لذاست که مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی اینگونه انقلابیگری را مصداق عقلانیت و خردمندی معرفی و به اتهامات افراد غرب گرا که بافته های دیگران را تکرار میکنند انتقاد جدی وارد میکنند.
دکتر رحیم پور در همین باره میفرماید :
«« برخی شبهه‌ای را مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه اگر انقلابی باشی، مشکلات حل نمی‌شود و سیستم انقلابی صرفاً یک سیستم شعارچی و ناکارآمد است. این یک دو قطبی کاذب درباره انقلابی‌گری و ناکارآمدی است، زیرا در این نزدیک به چهل سال هرجا که ما توانستیم به شعارها و اهداف انقلاب عمل کنیم، آنجاهایی بوده که انقلابی مانده‌ایم.»»

در جاهایی که جمهوری اسلامی در عمل به برخی وعده‌ها و شعارهایش ناکام بوده و ضعیف عمل کرده است، همان جاهایی است که انقلابی عمل نکرده و از ارزش‌های انقلابی، توحید و عدالت فاصله گرفته است. باید به این نکته توجه کرد که انقلابی‌گری عین کارآمدی است، و کارآمدی منطبق با انقلابی گری هم عین عقلانیت است زیرا هرجا که به ارزش‌ها پایبند نبودیم و مجاهدانه عمل نکردیم، شکست خورده و ضرر کرده‌ایم.

بقا و تداوم و استقرار قدرتمندانه نظام در مقابل همه توطئه ها بجز اعمال خردمندی در اداره و تبیین مواضع بجا و حکیمانه هیچ توجیهی ندارد.

مصداق عملی این گونه مدیریت دو شخصیت امام (ره)
و بعد از ایشان مقام معظم رهبری است .
تکرار بافته های دشمن در فرار به جلو و تحقیر کردن عمل انقلابی تکیه روی ضعف دشمن بوده است و این همان نقطه قوت ماست.

ملت بزرگ ایران اسلامی از امامین انقلاب آموخته اند که
اولاً ایستادن بر موضع به حق و صبوری و پایفشاری بر آن موضع سبب پیروزی است.

ملت بزرگ ایران اسلامی از امامین انقلاب آموخته اند که
دوماً مقاومت نسبت به سازش هزینه کمتری دارد.

ملت بزرگ ایران اسلامی از امامین انقلاب آموخته اند که سوماً عقلانیت در امری است که دشمن بدان متزلزل میشود و تا کتون راه مبارزه با آن را نیافته است.

ملت بزرگ ایران اسلامی از امامین انقلاب آموخته اند که یکی از راه های نفوذ دشمن ایجاد یاس در فرهنگ انقلابی گری است و لذاست که از طریق عوامل خود بر این نکته پایکوبی و قصد تحریف فرهنگ انقلاب را دارند

ملت بزرگ ایران اسلامی از امامین انقلاب آموخته اند که هوشمندی خود را در مقابل اهداف موذیانه دشمن که نوعا با قیافه حق به جانب عوامل او در داخل به قلم و تریبون آورده میشود از دست نداده و بر هویت انقلابی خود که عین عقلانیت مجسم در این چهل سال گذشته بوده است، حفظ و از آن حراست نماید.

ان شاالله
والسلام