انقلابی‌گری از ویژگی‌های برجسته‌ مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی بود
انقلابی‌گری از ویژگی‌های برجسته‌ مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی بود

آیت‌الله علی اکبر رشاد پیامی به مناسبت ارتحال آیت الله حائری شیرازی(ره)، انقلابی‌گری و معاشرت با توده‌‌ی مردم رااز مهمترین خصوصیات اخلاقی وی دانست. به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در پی ارتحال آیت الله حائری شیرازی(ره) پیام تسلیتی از سوی آیت‌الله علی اکبر رشاد رئیس شورای حوزه­‌های علمیه­ استان تهران […]

آیت‌الله علی اکبر رشاد پیامی به مناسبت ارتحال آیت الله حائری شیرازی(ره)، انقلابی‌گری و معاشرت با توده‌‌ی مردم رااز مهمترین خصوصیات اخلاقی وی دانست.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در پی ارتحال آیت الله حائری شیرازی(ره) پیام تسلیتی از سوی آیت‌الله علی اکبر رشاد رئیس شورای حوزه­‌های علمیه­ استان تهران و مؤسس و رئیس پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی صادر شد.

بر پایه این گزارش ، آیت الله رشاد در پیام خود ، برخورداری از ذهن زاینده و نقاد، ذوق ادبی سرشار، زبان دل­‌نشین و زندگی زاهدانه، انقلابی­‌گری و معاشرت صمیمانه با توده‌­ی مردم را، از ویژگی‌های برجسته­‌ی آیت الله حائری شیرازی(ره) خواندند.

متن پیام به­‌شرح زیر است:

إنا لله وإنا الیه راجعون

خبر رحلت عالم مجاهد و زاهد، روحانی خلیق و خدوم، آیت الله محیی الدین حائری شیرازی (قدّس سرّه) مایه‌­ی تاسف و تاثر جامعه­‌ی دینی و علاقه­‌مندان به آن شخصیت بزرگوار گردید.

ایشان که از تلامذه­‌ی حضرت امام خمینی و پیشگامان و زجرکشیدگان دوران مبارزه با رژیم سستمشاهی بود، عمر بلند و پربرکت خویش را، سخاوتمندانه صرف خدمات دینی و اجتماعی و پشتیبانی بی­‌دریغ از رهبری حضرت امام خمینی(قده) و آرمان‌های انقلاب اسلامی و همراهی با رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله) کرد. ذهن زاینده و نقاد، ذوق ادبی سرشار، زبان دل­نشین و زندگی زاهدانه، انقلابی­‌گری و معاشرت صمیمانه با توده‌­ی مردم، از ویژگی‌های برجسته‌­ی آن مرحوم بود.

این بنده‌­ی کمترین، این ضایعه‌­ی مولمه را، از سوی خود و شورا و مرکز مدیریت حوزه، مدرسان مدارس علمیه­‌ی استان تهران، ونیز مسئولان و اعضای هیات علمی پژوهشگاه، به محضر مبارک حضرت بقیه الله (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مراجع عظام تقلید (دام ظلهم)، حوزه­‌های علمیه، شاگردان و فرزندان سوگمند آن راحل رستگار تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای بازماندگانش صبر و سلامت، و برای آن فقید سعید، غفران و حشر با اولیاء الهی را مسئلت می‌دارم.